RSS Feed

Taartetende Madammen.

Geplaatst op

Photobucket

2007

 

Heerlijk, ik heb weer wat te lezen erbij……..gekocht op de rommelmark . Tijd om ook echt eens aan lezen toe te komen verkochten ze niet. Ik leg mijn aanwinsten maar even bij de stapel die met de dag lijkt te groeien.
Het was rommelmarkt op de school van mijn jongste kleinzoon. De opbrengst komt voor een deel ten goede aan evenementen waar door financiele omstandigheden thuis niet alle kinderen aan mee kunnen doen. Uitstapjes, theater, sportevenementen en meer van dat soort dingen. Wat ik gekocht heb, een boek over het menselijk lichaam, en een dikke pil over de wereldgeschiedenis. Daar kom ik de winter wel mee door.
Maar nu even wat anders. Ook om te lezen, én te bekijken, de nieuwe BisB is uit. Big is Beautiful. Ja, dat zeg ik hardop, en ik loop ook niet met het blad onder mijn shirt of jas naar huis, maar open en bloot. ‘ Koop jij dat blad ?
Nee, ik koop het niet maar ik lees het wel, ik mag het lenen van een mede Rubens vrouw. Hoe zeg ik dat….mooi toch ?
Jaren heb ik ge jo-jo’d……dik, dikker, dun, nog dunner……..ik werd er compleet gestoord van. Noem het maar op en ik heb dat dieet gedaan. Ik ben zelfs een tijdje stiekem aan de sigaret geweest omdat ik had horen vertellen dat je van roken slank zou worden. Nou, ik niet. Toen ik het jaren later opbiechte aan mijn dochter lag ze in een deuk.
Ze zag het al helemaal voor zich………ma met een sigaret in haar mondhoek, een glas sherry in de andere hand, want dat heb ik ook gedaan, de sherry-kuur, maar dat alles zonder resultaat.
De ommezwaai kwam na mijn vijfenveertigste. Ik had er schoon genoeg van. Hoe het precies gegaan is kan ik niet meer zeggen, maar ik vond van de ene op de andere dag dat ik een prachtig decolleté had én een paar stevige maar mooie kuiten ! Hoe blij kun je zijn met jezelf. Dat ben ik gaan uitbuiten, en hoe.
Niks geen verhullende kleding meer maar een decolleté wat gezien mag worden. Benen die in een mooie panty zijn gehuld en de aandacht trekken door versieringen. Een zwierige lange, of een strakke korte rok, het kan en mag allemaal want ik mag er zijn.
Ik heb mijn metamorfose gehaald uit BisB en daarvan heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt gehad. Ik durf, en dat straalt van mij af. Mijn onzekerheid zit ‘ m ook echt niet in mijn uiterlijk, mijn onzekerheden zijn van geheel andere aard, maar ook daar werk ik aan. Ik heb al een blik geworpen in mijn lijfblad…..ook die benaming is weer uit de kunst, en ik heb al genoten van het artikel kunst kijken…….taartetende madammen…..prachtige kunstwerken van mooie volle taartetende madammen……….
Lia Schapendonk werkt in haar atelier aan technieken om dikke dames goed op het doek te krijgen.
Dat moet geen kunst zijn……..het lijkt mij veel moeilijker een dunne dame op het doek te krijgen…….want waarmee vul je het doek als je klaar bent met de dunne dame…….met een glaasje water ……een olijfje…….een wortel ?
Inmiddels durf ik steeds meer. Een legging onder een tuniek……pumps onder een stakke rok waarin mijn heupen zo mooi uitkomen…………oorbellen die je al van veraf ziet glinsteren……..kleding die ik zelf versier met Swarofski-steentjes……………
Echt, het komt wel goed met mij………de binnenkant, die laat me nog te vaak en te veel in de steek, maar met de buitenkant zit het wel goed.

http://www.ietepietelietje.nl

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

