RSS Feed

Donderdag 14 juni 2007

Geplaatst op
Ze dringen een beetje achter mijn ogen. Ze willen eruit maar ik laat ze niet gaan, mijn tranen. Deze keer niet, en ik moet er heel wat voor doen om ze niet de vrije loop te laten. Uit de brievenbus heb ik de post en een berg reclame mee naar boven genomen. Ik probeer te lezen, dus zitten blijven daar achter mijn ogen. Blauw blauw, de nieuwsbrief van de politie . Interessant. Al vaker in de brievenbus gekregen, maar nooit de behoefte gehad om het nieuws ook te lezen. Zag het als een waarschuwingsbrief voor nonchalante vakantiegangers. Dit keer lees ik de brief dus wel. Al is het alleen maar om mijn tranen geen toestemming te geven om naar buiten te komen. Folders met aandacht voor vaderdag………..ik heb geen vader dus dat leg ik ook terzijde. Verder de gewoonlijke reclame van de plaatselijke supermarkts. Ook dat kan bij het oud papier. Bedenk me ineens ook dat de benaming oud papier ook nergens op slaat. Want ik heb geen oud papier, wat hier in dozen staat om a.s zaterdag meegenomen te worden is hooguit vier weken oud. Eens in de maand wordt het opgehaald. Telkens voor een andere vereniging die wel wat geld kan gebruiken . De tranen blijven dringen. Het resultaat van een paar emotionele dagen . Mensen ontmoet. Leuke dingen gedaan, minder leuke dingen gedaan. Beslissingen moeten nemen en besluiten moeten accepteren. Nu sta ik even stil op de ladder. Weer beseffend dat er altijd onverwachte en onvoorziene omstandigheden kunnen voorvallen in je leven waar je geen rekening mee hebt gehouden. Ik keer niet om, ga niet terug naar beneden. Ik sta liever even stil op de ladder dan dat ik terug naar benden ga. Een mailtje in mijn box. Van iemand die veel van mij houdt en die zich zorgen maakt omdat het niet de bedoeling was mij weer verdriet te doen . Ik hou ook van de mailer. Maar het is nu eenmaal zo dat er omstandigheden kunnen zijn waardoor je niet aan verwachtingen kunt voldoen. Omstandigheden waardoor je een besluit moet nemen. Ik begrijp dat. Mail dan ook terug dat er geen reden is voor een schuldgevoel, ook al is er even verdriet. Ik hou van mensen die oprecht zijn in hun gevoelens. Mensen die eerlijk zijn tegenover zichzelf, maar ook tegenover mij. Respect heb ik daar voor. Een tweede mailtje. Kort maar oprecht, en uit het hart. Ik laat ze los, mijn tranen…… Raap de stapel folders bijeen en maak er een mooi stapeltje van . Met betraande ogen kijk ik nog snel even in de folder van Blokker. Een steekwagen voor 14,95 euro. Da’s nog niet zo gek. Want er moet hier maandelijks toch een stevig aantal kilo’s aan oud papier naar beneden gesjouwd worden. En het is ook altijd handig om de zak met kattebakvulling naar boven te karren, wat ik anders met mijn rug moet doen .Zo kan ik nog wel het een en ander opsommen. Op naar de Blokker dus. Zonnebril op en wegwezen. Mijn gedachten blijven nog even hangen bij het begin van deze week. Goede tijden slechte tijden. Ik klim wel weer omhoog , alleen vandaag niet meer.
Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

