RSS feed

Thérèse……….!!

Geplaatst op

Niet omdat het toevallig ook nog eens mijn favoriete supermarkt is, maar ik ben dol op Therese.  Therese, de sympatieke, ietwat luidruchtige mevrouw in het zwart-witte colbertje die haar dagelijkse boodschappen doet bij C1000. Ook ik doe mijn dagelijkse boodschappen bij C1000. Enkele jaren heeft mijn buurtje het moeten doen zonder super in buurt, maar vorig jaar was het dan eindelijk zover. Als ik naar mijn super ga is het alsof ik bij familie op bezoek ga. Bekertje koffie erbij, een praatje met mensen, je maakt er vrienden zal ik maar zeggen. En we lachen er heel wat af.  Ja we, Therese en ik.  Ze heet anders maar ik noem haar Therese omdat ze minstens zo luidruchtig is als dé Therese, en geen blad voor de mond neemt.

Ik ken haar al jaren maar we zien elkaar nu regelmatig in de super en dat is dikke pret . Ze verwelkomt me al van verre, vaak hoor ik haar eerder dan dat ik haar zie. Heel de super kan meegenieten van wat er op haar boodschappenlijstje staat en de consumentenbond zou een prima vertegenwoordigster aan haar hebben. Op luidruchtige toon maakt ze de voor en nadelen van de door haar gekochte producten bekend terwijl dat in feite alleen voor mijn oren bestemd is. Ook waar een product goedkoper te krijgen is blaast ze in het rond. Mij ligt dat niet zo. Ik ga niet vier of vijf winkels af voor zeg maar één euro veertig voordeel, Therese wel.

Vanmorgen was ik samen met mijn man weer in de super voor de weekendboodschappen, en waarachtig, Therese was er ook. Ze keek zo eens in mijn karretje en ik dacht ‘ nu komt het, wat zal ze aan of af gaan prijzen en waar kan ik producten goedkoper halen. Maar nee, ze was vandaag druk met zichzelf. Gisteren was ze naar een pretpark bij ons in de buurt geweest en ze had daar zo’n lol gehad en zo moeten lachen dat ze in haar broek geplast had.  ‘ Maar goed dat je dan zo dicht bij huis was, zei ik haar, even snel naar huis want om nou de rest van de dag met een natte broek rond te lopen……’Zijde gij gek, vroeg ze mij, denk jij nou echt dat ik door een natte broek mijn dag laat verpesten? ‘  Nou Therese, jij liever dan ik dacht ik bij mezelf en maakte aanstalten om verder te gaan. Mijn man is niet zo van de lach en de lol, zeker niet in het openbaar, en langs mijn neus weg vroeg ik of zij wist waar ik de ontstopper kon vinden’….dan had ik een reden om door te lopen.

‘ Ontstopper ? herhaalde ze nog eens luidruchtig, wat is dat en waar heb je dat voor nodig, en ze schoot in de lach. Ik vroeg haar op zachte toon of zij nooit last had van een verstopping, en ja hoor, ik had het kunnen weten. Voor haar ontstopping ging ze wel naar een drogist. Als ik alleen met haar geweest was had ik het waarschijnlijk ook in mijn broek gedaan, maar ik hield me in.  Crofty Therese, Crofty voor de afvoer van de wastafel’……. Van Crofty had ze nog nooit gehoord, maar voordat ik kon zeggen ‘oke Therese, ik kom het product wel ergens tegen had ze de bedrijfsleider al bij zijn kladden. ‘Deze mevrouw zoekt ontstopper, zeg eens even waar ze dat kan vinden…..’ de beste man liep met me mee en Therese ook.  Crofty was er niet, wel twee andere evenredige producten, en aangezien ik geen zin heb om van de ene winkel naar de andere te gaan nam ik het vloeibare product.   ‘Wat kost dit nou, vroeg Therese om meteen daarna de prijs om te roepen. Dat hebben ze bij de Action voor bijna de helft’ sprak Therese…….en nu ga ik snel naar de roosjes want anders zijn ze dadelijk weg, geen geld, twee bosje voor maar drie euro “, en weg was ze…..om bij de kassa nog eens naar me te roepen dat het écht géén geld is, twee bossen rozen voor maar drie euro….

Het is een schat van een mens, Therese, ik ga haar ongetwijfeld weer ontmoeten komende week. Ik kijk er naar uit.  Écht waar !!!

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Wat een heerlijk verhaal.Ook ik doe meestal mijn dagelijkse boodschappen bij de C1000,alleen hier geen koffie .Maar ja die heb ik al lang en breed op als ik op pad ga.tenslotte is het maar zo’n 2 min fietsen en ik ben er.Ik ben gewoon dol op supermarkten ,zoveel verschillende mensen en mensen observeren vind ik zo leuk!! Nou ja behalve vanmiddag dan haha.En die rozen tsss ,hier mooi niks hoor ,dus maar een bossie van de Lidl voor 2,19
    Liefs Elisabeth

    Like

    Beantwoorden
  2. Hier waren het inderdaad twee bosjes voor drie euro. Ik heb ze niet gekocht, ik vond de kopjes aan de kleine kant, een beetje een miezerig bosje zal ik maar zeggen.
    Hier hadden wij een jaar of vier geen supermarkt in de buurt, je moest daarvoor echt naar het centrum. Met een winkel in de buurt ben ik wel duurder uit, ik ga er sneller heen…….da’s minder 😉
    Liefs terug, Anne

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

