RSS Feed

Boos.

Geplaatst op
Zaterdag 28 april 2007
Heel jammer, maar ik doe het niet, mijn muziek zachter zetten. Een geïrriteerde benedenbuurman druipt af. Meestal groet hij nog…nu niet. Met een knal gooi ik de deur dicht. Weet je hoe laat het is…..net tien uur geweest in de ochtend.’ Het dreunt zo aan mijn hoofd, ik kan er soms niet tegen’ …….nou jammer dan , ik draai muziek en ben niet van plan die zacht te zetten. Zo hard kan mijn muziek ook niet eens, als je weet hoeveel watt mijn boxjes zijn dan lig je dubbel. Het is weer zo’n rotsmoesje om aan mijn deur te komen zeuren. Klaag ik ook, als ik hem ’s morgens om acht uur al zwaar beneveld in de lift tegenkom ……klaag ik ook elke keer als hij die smerige BBQ van hem weer eens aansteekt recht onder mijn balkon, waardoor ik alle ramen en deuren kan gaan sluiten……..klaag ik als hij op de vreemdste momenten komt vragen of hij even mijn fiets mag lenen en ik dan helemaal naar beneden moet, zijn naar drank stinkende adem op kan snuiven omdat hij blijkbaar denkt dat ik doof ben, en daardoor zo ongeveer met zijn gezicht in mijn oor praat ?? Sommige mensen kunnen je hele dag bederven alleen maar door hun hun gezicht te laten zien. Mijn moeder…….ook net de deur uit. Ik ben geïrriteert, want ik zie haar al minimaal twee keer op een dag, plus de nodige telefoontjes die ze met me pleegt, over zaken die ook nergens op slaan. Ach, het is een mens van bijna tachtig. ( 84  in 2012 ) Gedoog het maar, want misschien is ze er niet lang meer…..zeggen mensen die zelf geen moeder hebben die twee keer per dag bij je naar binnen loopt, en minimaal anderhalf uur per keer aan tafel zwijgend haar senseo drinkt. Verkeerde moment, verkeerde tijd, ik zeg dus dat ik nu koffie zet of niet meer, want ze geeft aan zometeen nog een keer terug te komen. ‘ Nou nou, je hebt praatjes tegenwoordig ,’ is haar reactie op mijn mededeling……….. Ook zo kan je dag beginnen blijkbaar. Mijn dag wel te verstaan. Jammer voor de buurman naar wiens salsa-muziek ik tot drie uur ’s nachts lig te luisteren, wiens stank van de BBQ ik mag opsnuiven tot laat in de avond. Ik weet ineens niet meer zo zeker of ik vorderingen maak……..of ik met sprongen vooruit ga………..of het moet zijn dat dit soort reactie’s ook behoren tot mijn vooruitgang. Daar ga ik maar vanuit……..niemand is immers volmaakt……..ik ook niet !
( Nu ik terug lees schaam ik me dat ik toen zó dacht over mijn moeder,  ik ben wat milder anno 2012, maakt dat het een beetje goed ? ) )
Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

