RSS feed

Slachtoffer?

Geplaatst op
Mei 2007
Of ik mee ga naar de Efteling……. Mijn zoon is sinds enkele weken de trotse bezitter van een professionele camera……alles gaat vanzelf, beeld instellen, knippen, dat ding ‘ leest ‘ als het ware wanneer het moment daar is om de juiste foto te nemen. Mijn zoon gelooft er heilig in. Ik niet. De afgelopen weken was ik vrijwilligster voor het goede doel.Het goede doel van mijn zoon. Natuurlijk begrijp ik dat het leuk is om met zo’n professioneel ding maar raak te schieten, op welk doel dan ook, maar vandaag sla ik een keer over. Mijn excuus is dat ik te veel last heb van mijn hernia, en dat is nog eens de waarheid ook. Nou ben ik niet van het zeikerige soort, pijn of geen pijn, ik doe de dingen die ik moet doen want als je alleen bent zal er toch iemand voor je moeten zorgen, en dat ben ik helaas zelf. Helaas ja, want ik zou ook weleens in de watten gelegd willen worden, zomaar, een dag, of een paar uurtjes, maar dat zit er niet in. Mijn zoon moet dus op zoek naar een ander slachtoffer, en dat is snel gevonden, zijn zus. Nou kent mijn dochter de kneepjes van het vak, door haar ondoorzichtige zonnebril volgt ze elke beweging van haar broer, en weet zodoende onflatteuze opname’s te vermijden. Grijnssssssssss………. Ik verheug me al op het aanmelden bij msn vanavond. Vol trots krijg ik zoals altijd de opname’s als een van de eerste toegestuurd. En eerlijk is eerlijk, het gaat hem steeds beter af, steeds mooiere opname’s krijg ik te zien, en het is steeds weer geweldig om de verrichtingen van mijn kleinzoons gade te slaan. Wat mijn zoon niet weet is dat ik minimaal de helft van zijn werk regelrecht naar de prullenbak verwijs. Spontane opname’s……gapend, ijs likkend, een shirt dat een breedtestreep heeft en me heel goed staat wordt na het vastleggen op de plaat een afschuwelijk plaatje van een vrouw met een gigantische boezem….. En zo kan ik nog wel wat opnoemen. Tegen de zon inkijken terwijl ik mijn ogen tot spleetjes knijp………even een kiekje terwijl ik mijn kleinzoon zijn schoenen opnieuw strik………waarom mijn achterwerk op deze manier in beeld ? Hij leert het vast nog wel die zoon van mij. Het ligt niet aan zijn camera in elk geval, dat ding knipt en flitst en stelt zich in zoals het hoort………alleen mijn zoon moet nog even door krijgen wanneer het juiste moment om een beetje leuke foto te maken daar is. Ben benieuwd naar zijn resultaten van vandaag…….ik verheug me erop. Wellicht gaat er vandaag helemaal niets van zijn werk naar de prullenbak, voor vandaag heeft hij een ander slachtoffer gevonden, zijn zus. En ach……een klein beetje ijdelheid is mij niet vreemd hoor, ik ben tenslotte een vrouw
Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Inmiddels zal je zoon wel ontdekt hebben dat niets vanzelf gaat, en dat geld zeker voor fotograferen 🙂 Een beginnerscursus fotografie is eigenlijk een must bij aanschaf van een spiegelreflex camera. Met de instellingen op de automaatstand (waarbij alles vanzelf gaat) kan je net zo goed fotograferen met een compact toestel en heb je nog minder te slepen ook 🙂

    Like

    Beantwoorden
    • Inderdaad Henk, inmiddels heeft hij het beter onder de knie, al sleept hij nog te vaak het hele hebben en houden mee. Wat ik inmiddels ook weet is dat ik niet het goede model voor hem ben. Van zijn zoons, de vakantiefoto’s en al het andere maakt hij goede foto’s, dus ik beken het maar…ik ben niet fotogeniek 😉

      Like

      Beantwoorden

Geef een reactie

