RSS feed

Undercover

Geplaatst op

Mijn man is een zeer fanatiek voetbalfan. Gemiddeld bekijkt hij zo’n zes wedstrijden per weekend, en ik heb daar geen moeite mee. De tv staat ook nu weer aan want over een half uur start de wedstrijd Besiktas- Trabsonspor. Nee, ik vergeet de t niet in Turkije schrijf je spor in plaats van sport. Ik kijk af en toe naar rechts en zie een publiek van uitsluitend vrouwen. Mannen mogen de wedstrijd dit keer niet bijwonen als  gevolg van een overtreding heb ik begrepen. Een overtreding door het roepen van foute leuzen en het roepen van woorden die ik hier niet ga herhalen. Leuk om te zien wat er zoal op de tribune zit, echt van jong tot oud, van peutertjes tot oma’s in de traditionele klederdracht.

En geloof me, mijn man is fanatiek als het om ZIJN club gaat, Besiktas. Rest mij de koptelefoon op te zetten en het volume op zeven te zetten. Lezen, één van mijn hobby’s is er dan niet bij, met geen mogelijkheid kan ik me concentreren op mijn boek, want mijn man is dan speler, scheidsrechter, reporter en ook nog coach. En dat zie ik allemaal life hier voor mijn tv gebeuren.  Maar gelukkig hou ik ook van andere dingen, zoals muziek. Vandaag heb ik een Stef Bos dag. Waar ik naar luister hangt af van mijn stemming, elke dag begint voor mij anders. Uren kan ik luisteren naar één song, en maar herhalen, tot ik het nummer uit mijn hoofd kan opdreunen.  Daarbij zijn favoriet o.a Frank Boeijen, Rob de Nijs, Paul Mc Cartney, en vandaag is dat dus Stef Bos. Ik zit al enige tijd te luisteren en mijn oren beginnen wat doof aan te voelen, toch wil ik het nog een wedstrijd volhouden, daarna is de avond voor mij. Dan is ook de tv voor mij, ik hou van spraakmakende programma’s , ben absoluut geen fan van spelletjes-programma’s of ander slap geleuter. Een voorbeeld is undercover in Nederland, het zesde zintuig, vermist, radar, opgelicht. Over het algemeen ben ik niet zo’n tv kijkster maar soms is het ontspannend.

Nog even en dan kan het spektakel beginnen, de spelers komen nu het veld op……ik hoop dat ZIJN club de doelpunten gaat maken, zo niet, dan luister ik de rest van de avond naar hoe de wedstrijd wél gespeeld had moeten worden, uitleg over de gele en rode kaarten, wat de coach anders had moeten doen……..en dan gaat undercover aan mijn neus voorbij.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Ik hoop voor je dat zijn club zal winnen,kan jij nog even lekker tv kijken.Mijn ega zit ”gelukkig” boven voetbal te kijken ,maar ik hoor hem hier allerlei commentaar geven .Die zit dus ook gewoon tegen een tv te kletsen Ik kijk nu juist de stomme programma’s ,dat soort waar ik gewoon bij weg kan lopen en me niet hoef te concentreren .Het constant herhalen van muziek doe ik ook heel erg vaak.Lekker de cd speler op repeat!
    Liefs Elisabeth

    Like

    Beantwoorden
  2. Verloren Elisabeth……:(

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

