RSS Feed

Schaapjes tellen…

Geplaatst op

In slaap vallen is moeilijk

als er naast je

een bos wordt omgekapt.

Je geeft een por, een duw

je draait je luidruchtig om.

Het helpt drie minuten.

Ik kijk met één oog op de

rode cijfels naast mijn bed  2:33 …

Het is nog vroeg, ik kan nog wat lezen

of een crimi kijken op tv,

Discovery Channel …aanbod genoeg.

Of op het balkon gaan zitten nu

de wind is gaan liggen.

Of een beetje dromen over later,

al is later niet meer zover weg.

De klokken tikken duidelijk hoorbaar

een deuntje met z’n drieën,

om de beurt , één voor één

tik tak tik tak tik tak tik tak.

~~~~

Dagboek voor de nacht;

In 1965 bleef Randy Gardner 11 dagen

en twaalf minuten achter elkaar wakker.

Tijdens het experiment kreeg Randy

onder andere last van spraakgebreken,

geheugenverlies

en concentratiestoornissen

als gevolg van gebrek aan slaap.

03:19

Ik doe nog een poging…..welterusten .

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Och arme 🙂 Ik voel met je mee hoor. Ik ben zelf ook iemand die absolute stilte om zich heen moet hebben. Mijn jongste dochter was een huilbaby …… kan er nog nachtmerries van krijgen 🙂

    Like

    Beantwoorden
  2. ik ben een lichte slaper sinds mijn jeugd,
    dus geluiden vind ik geen probleem,
    misschien dat een ontspanningsoefening kan helpen,
    het laatste wat je moet doen is het record van Randy breken:)

    als aan het snurken een lichamelijke kwaal ten grondslag ligt,
    kan je partner naar de huisarts gaan voor onderzoek of tips krijgen
    hoe hij het snurken kan zoveel mogelijk kan verhelpen

    erg vervelend voor je

    Like

    Beantwoorden
  3. Mag ik even

    Hier is de enige oplossing helaas apart slapen .Ik slaap al heel erg weinig en ben super gevoelig voor geluiden .Dus dan zit er niets anders op .Zo nu naar mijn mandje .Welterusten .
    Liefs Elisabeth

    Like

    Beantwoorden
  4. Ha gelukkig slaap ik goed en ook al ligt er eentje te ronken daar slaap ik dwars doorheen.
    Leuk je wp gevonden en kan het over en weer gaan…groetjes

    En na de veranderingen werkt idd de like knop niet meer!

    Like

    Beantwoorden
  5. Ik heb jarenlang naast iemand geslapen die hard snurkte en dat was geen pretje. Ik hoop dat dit ‘probleem’ bespreekbaar is en dat jullie een oplossing kunnen vinden…

    Like

    Beantwoorden
  6. Hallo Maggy,
    Zelf heb ik gelukkig geen last van slapeloosheid.
    Alleen als ik ergens logeer, b.v. op hotel aan zee, dan heb ik de eerste twee nachten last om in slaap te geraken.
    Een vreemde omgeving en een vreemd bed, hebben dus duidelijk wel invloed op mij.
    Maar thuis slaap ik als een roosje.
    En vele mensen weten wel vele middeltjes om dit te verhelpen.
    Maar of die ook werken….. ???
    Ik zou het niet weten.
    Fijn weekend, ***
    catwoman, Tania.

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

