RSS feed

Gezocht…..

Geplaatst op

Via via kreeg ik enige tijd geleden een foto album in handen met daarin onder andere deze foto’s. Mijn vader nam de benen toen ik nog net geen twee jaar was. Ik heb hem nooit gekend, hij heeft nooit van zich laten horen. Toen ik naar hem op zoek ging was het te laat, hij was overleden. Toen ik uit het gemeentearchief een kopie van zijn overlijden ontving las ik dat mijn vader uit een later huwelijk nog twee kinderen had gekregen. Ik heb een periode gehad dat ik vreselijk kwaad was op mijn vader, maar ook op zijn kant van de familie, niemand had ooit de moeite genomen naar mij en mijn broer op zoek te gaan. Ik wilde dan ook niks met niemand te maken hebben. Het was klaar voor mij. Tot ik onlangs een oud album in handen kreeg met daarin onder andere deze foto’s . Het zou kunnen zijn dat het mijn halfzus en halfbroer zijn, maar zeker weten doe ik dat niet. Het zijn in elk geval wel verwanten en ik ben benieuwd of iemand weet wie deze twee mensen zijn, misschien herkennen zij zichzelf. Ik wacht het af. Wellicht komen hierop ook geen reacties maar je weet maar nooit.

 

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Ik weet niet of je FB hebt? Vragen of de mensen die je kent de foto’s door willen linken? Dan bereik je meer mensen.

    Like

    Beantwoorden
  2. Ik hoop dat je ze vindt. En misschien daarmee antwoorden op nog niet gestelde vragen.

    Like

    Beantwoorden
  3. Wauw lief mens wat stoer van je om dit te doen .Ik hoop dat je zoektocht resultaat oplevert .Een goeie tip Facebook.Succes en liefs van mij .
    Elisabeth

    Like

    Beantwoorden
  4. Kan je helaas niet helpen. Wel een heel herkenbaar verhaal, overigens.. Heb mijn vader ook nooit gekend. Ook geen enkele behoefte overigens: hij was al getrouwd toen hij met mijn moeder trouwde, in Duitsland met een Duitse vrouw in de oorlogsjaren. En die stond toen opeens bij mijn moeder op de stoep. Zo’n vader? Nee bedankt!

    Like

    Beantwoorden
    • Bij mij was / is er nog regelmatig boosheid. Niet omdat ik een vader gemist heb in mijn leven, je weet tenslotte niet beter, maar ik kan nog altijd boos worden bij de gedachte dat niemand zich interesseerde voor mij. Niemand van mijn vaders kant ! Ook van mijn moeder word ik tot op de dag van vandaag niets wijzer, ze weet van niks en komt van nergens. Zo lang ik leef heeft ze afgegeven op mijn vader en zijn familie. Nu ik ouder word kan ik daar steeds slechter mee omgaan.

      Like

      Beantwoorden
  5. Ik heb mijn vader WEL gekend maar eigenlijk had ik ‘m net zo lief niet gekend.
    Het kan vreemd lopen hé 🙂

    tips heb je al gehad, Sociale netwerken en natuurlijk zoeken in Google

    Like

    Beantwoorden
    • Het kan inderdaad vreemd lopen Henk. Als ik de verhalen van mijn moeder moet geloven kan ik de zaak beter laten zoals het is, maar ergens wil ik toch weten waar ik vandaan kom, en dat is niet alleen via mijn moeders medewerking aan mijn geboorte…..

      Like

      Beantwoorden
  6. Misschien via de stamboom van de familie… zo kun je eventueel achter de namen van de andere kinderen van je vader komen. Op deze wijze ben ik ook het één en ander te weet gekomen. Dit kan via het internet…. veel succes!

    Like

    Beantwoorden
  7. Er bestaat ook een site waar je via een achternaam op zoek kunt gaan naar bepaalde mensen.

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

