RSS feed

Niet te geloven !!!

Geplaatst op

Therese

 

Niet te geloven !  Oogverblindend ! Wat een schoonheid en wat een klasse !
Loop ik tijdens het bood schappen doen zomaar de nieuwe liefde van mijn schoonzoon tegen het lijf. Drie jaar hierop gewacht, en dan staat ze ineens voor je neus. Nu begrijp ik direct waarom hij mijn dochter heeft ingeruild voor deze schoonheid. Had ik ook gedaan als ik zijn schoenen had aangehad drie jaar terug. Nee hoor, geen verkeerd woord zal je mij nog over hem horen zeggen. En dat hij de scheiding van mijn dochter nog steeds niet doorzet begrijp ik nu ook. Zelfs de moppen over schoonmoeders kan ik nu lachend accepteren .
Had elke schoonmoeder maar zo’n slimme schoonzoon, dan zag de wereld er een stuk vrolijker uit. Ik zal dan ook met geen woord meer reppen over de garage die hij nog steeds ( onbetaald ) in gebruik heeft. Ook heeft hij groot gelijk dat hij als een speer wegreed bij de benzine pomp waar op dat moment toevallig ook mijn dochter stond te tanken . Je zal je vrouw ( want getrouwd zijn ze nog steeds ) moeten groeten zeg, daar wil je toch niet aan denken !
Nee hoor, gelijk heeft hij ook dat hij mijn dochter de hypotheek laat betalen, het huis is tenslotte nog steeds ook van hem al komt hij zijn verplichtingen niet na. Wel de lusten maar niet de lasten, wat een slimme schoonzoon heb ik toch.
Ze zeggen weleens dat je als man een vrouw kiest die in alles op je moeder lijkt. Dat hij daar na 25 jaar huwelijk toch nog achter komt, wat een slimmerd is het toch.
Nee, ik moet nodig eens gaan praten met mijn dochter, en haar duidelijk maken dat manlief nog niet zo stom is als hij eruit ziet. Ze moet maar eens in gaan zien dat zij niet het neusje van de zalm was voor hem .
Nee, mijn blonde dochter van 1.82 cm lang moet eens een toontje lager gaan zingen. Zij is niet zo knap als dat iedereen zegt. Mensen die op een welgemeende toon ‘ hallo schoonheid ‘ tegen haar roepen slaan de plank finaal mis. Als je haar voorbij ziet lopen, of voorbij ziet rijden in haar zwarte Amerikaan, ja ze komt ook nog boven het stuur uit, dus je ziet haar goed zitten, dan moet je niet meer je nek verrekken om naar haar te kijken . Dat doet haar man ook al drie jaar niet meer.
Zoals ik net zei, ik sloeg bijna achterover toen ik vanmiddag bij de Jumbo mevrouw van Zelst tegen het mooie lijf liep. En echt he, ik heb nu ineens zoveel bewondering voor de keuze van mijn schoonzoon, Peter, verrekte mazzelaar dat je bent.
Na 25 jaar toch nog de vrouw van je dromen gevonden. Twee turven hoog, naar binnen gedraaide voeten, prachtig rood Schilderswijk geverfd haar, korte varkenspootjes, een broek van Twiddus, een jas van het Leger des Heils, in alle opzichten een kopie van je moeder.
Die zag ik trouwens onlangs nog bij Nettorama, als ik toen geweten had wat ik nu weet had ik haar gefeliciteerd met de geweldige keuze van haar zoon.
Dan had ik haar ook groot gelijk gegeven dat zij drie jaar lang geen woord meer heeft gesproken tegen mijn dochter. Geen belletje, geen kaartje, niks, ja ze doet het toch maar mooi he, die moeder van je. Dan had ik haar ook laten weten dat ze het geweldig doet, mijn dochter overal de schuld van geven. Je zoon moet kunnen vreemdgaan, wat jij knul ! Want je weet niet wat er allemaal in zijn koppie rond gaat he ?
Tja, dan zit er voor mij niets anders op dan dat ik doorga om van mijn dochter een kopie van haar moeder te maken. En ik kan je zeggen, het gaat aardig lukken. Ze laat zich niet meer in de luren leggen, ze zegt geen ja en amen meer op alles, ze strooit niet meer met cadeautjes en geld voor lapzwansen die weer ergens een wrak van de weg willen kopen en die denken te kunnen veranderen in een goudhaantje. Ze accepteert het niet meer dat bepaalde personen met gebalde vuistjes tegen haar uitvallen omdat die het met normaal praten niet kunnen winnen. Op een paar kleine dingetjes na is jouw vrouw een mooie, ja mooie, dat hoor je goed, kopie van haar moeder.
Maar we staan pas aan het begin van weer een nieuw jaar en we zullen zien hoe dat gaat uitpakken.
In elk geval ben ik heel blij voor jou dat je eindelijk tevreden bent met de kleine en eenvoudige dingen in het leven. Het hoeft niet allemaal groot en mooi te zijn, toch ?
Schoonzoon het ga je goed, ik hoop voor je dat je nieuwe geliefde snel bij je intrekt, want dat zoenen en vrijen op parkeerplaatsen zal nu ook niet zo prettig meer zijn nu de man van je nieuwe liefde weet waar ze haar scooter in den beginne plaatste, elke keer met een lekke band terug naar af wil ook niemand , niet dan ?
Al met al was het een aangename ontmoeting vanmiddag, ik hoop dat er nog vele mogen volgen .

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

