RSS Feed

Alle hulp is welkom…….

Geplaatst op

Weet je, ik had mij voorgenomen om elke dag een klein stukje te schrijven, maar dat voornemen is al mislukt. Het is een van de weinige voornemens die ik gemaakt heb voor dit jaar. O ja, ik had er nog een gemaakt, mezelf niet meer zo druk maken om dingen waarop ik geen invloed heb. Zo zit ik elke dag ik weet niet hoeveel petities te ondertekenen tegen dierenleed, en tegen mensen die dit leed aan dieren toebrengen. Vaak stap ik zo rond half drie mijn bed maar eens in, ja ik neem mij wel voor om eerder mijn bed op te zoeken, maar dan komen er net weer een paar petities langs die ik dan nog even wil meenemen. Dat is dan eigenlijk ook weer een voornemen wat ik niet na kom, drie nu al dus.

Ik ken de bekende voornemens van mensen, stoppen met roken, afvallen, meer sporten, niet meer zo vaak op Facebook, meer tijd voor het gezin.  Hoeveel mensen deze voornemens ook werkelijk volhouden weet ik niet. Doet er ook niet toe, ik moet mij daar niet druk over maken want ik heb er toch geen invloed op. Zo kom ik ook maar zelden te weten of de petities die ik onderteken resultaat gehad hebben. Daar hoor je maar zelden iets van. Ik moet mij daar eigenlijk niet druk over maken want ik heb er geen invloed op.  Dat vind ik wel jammer want ik doe dat ondertekenen nou niet voor de kat zijn viool.  Maar de weinige resultaten die wel geboekt worden maken weer dat ik toch doorga.  Ik ben blij om te horen dat er ergens weer een idioot vast zit omdat hij of zij het huisdier dood hebben laten vriezen in de kou. Of dat de dader Huysus Ihtiyay puppydie een hond misbruikt heeft anderhalf jaar de cel in moet plus een boete aan zijn broek heeft hangen.

Natuurlijk kun je Facebook ook alleen gebruiken om leuke dingen te delen met je vrienden, elkaar groetjes doen, recepten uitwisselen, en als je dat alleen doet krijg je ook niet alle ellende over je heen die dieren vrienden wel voor hun neus krijgen . Je kunt je bewust afsluiten voor deze dingen, wat je niet ziet is er ook niet denken velen.  Maar je kunt ook meehelpen wel iets te doen tegen deze vreselijke misstanden.

Ik ga hier niet noemen wat je allemaal ziet en hoort als je je aansluit bij groepen die protesteren tegen het mishandelen en uitbuiten van dieren. Want ik geloof je als je zegt dat je er nachten van wakker ligt. Maar je kunt ook op andere manieren helpen, door bijvoorbeeld een kleine donatie te doen voor een dier dat het anders niet gaat redden omdat de dierenarts kosten niet  betaald kunnen worden.  Veel dierenartsen helpen belangeloos, maar velen ook niet.

Adopteer een wat oudere hond die anders zijn dagen moet slijten in een vies en vuil opvanghuis en vroeg of laat een spuitje krijgt.  Of adopteer een hond(en) op afstand, door jouw gift krijgt deze hond de verzorging die hij /zij nodig heeft, plus u krijgt regelmatig foto’s en een bericht over “uw “hond.  Ook kunt u groepen mensen steunen die wekelijks zorgen voor groepen zwerfdieren zoals hier in Turkije.  Deze mensen bezoeken wekelijks sponsors, restaurant, bakkers, slagers om voer voor deze dieren bij elkaar te krijgen .

Ik weet dat er veel mensen zijn die echt hun steentje wel willen bijdragen maar niet geconfronteerd willen worden met de ellendige situatie van deze dieren . Vrijwilligers bouwen provisorisch  hokken voor deze dieren zodat ze in regen en kou toch beschutting hebben.  Houdt u van dieren, en wilt u een klein steentje bijdragen bekijk dan dit album ( klik op de link)

Huysuz Ihtiyar

eens, een van de vele albums dan zult u zien wat o.a. deze groep elke week doet voor zwerfdieren. Vergeet ook niet dat het in Turkije heel koud kan zijn, dat ziet u ook op de foto’s, en dat in deze groep honden ook nog puppy’s verblijven. ( Zie foto aan rechterkant pagina )

Misschien houdt u veel van dieren en zou u heel graag uw steentje willen bijdragen. U kunt mij vinden op Facebook, zoals hier op WordPress, ik heet u van harte welkom. Ik hoop dat u een kijkje neemt.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

