RSS feed

Pandora.

Geplaatst op

Pandora dordrechtIn mijn leven heb ik veel gespaard, ja geld heb ik ook gespaard, maar dat was steeds van korte duur want er kwamen altijd onverwachte dingen tussen zodat het varken weer geslacht moest worden. Letterlijk.
En omdat de varkens steeds geslacht moesten worden besloot ik op varkensjacht te gaan. Ja, varkens genoeg te koop, maar niet zoals ik ze hebben wilde. Je hebt ze in alle maten en soorten, van plastic tot steen, maar bijna allemaal hadden ze onder hun buik een rond plastic dopje dat je er vanaf haalt en dan rolt het geld zo het varken uit. Toen ik begon met varkens sparen woonde mijn jongste dochter nog in Dordrecht. Op een dag nam zij mij mee naar een heel bijzonder winkeltje. ” Ma, echt je kijkt je ogen uit:.
Van antiek tot prullaria, van boeken tot hele oude poppen, schilderijen, kleine snuisterijtjes, werkelijk, ik kan mij daar vermaken van openingstijd tot sluitingstijd en dan heb ik nog niet alles gezien.

Ik heb er de mooiste boeken gekocht, werkelijk alles stond en lag daar opgeslagen tot het plafond toe.
En daar ben ik ook mijn varkens tegen het lijf gelopen. Grote, kleine, dikke, dunne, en in de meest leuke kleuren. Ik heb ze niet allemaal meer, enkelen zijn gesneuveld door de hamer, maar ik heb nog steeds de varkentjes van Pandora.

Zoek je mooie, oude ansichtkaarten….zoek je een speciaal boek….zoek je een mooie olielamp, een oude schoolplaat……. De doos van Pandora heeft het. Vorig jaar ben ik er nog eens geweest met mijn dochter, een beetje herinneringen ophalen aan de tijd dat zij daar gewoond heeft. Zitten op bankje aan de Maas en kijken naar de voorbij varende schepen. Ik weet zeker dat wij binnenkort weer een keer gaan.
Ik verheug me enorm om weer eens door die gezellige stad te lopen en te eindigen bij Pandora.
Echt een aanrader voor elke liefhebber van boeken, antiek en curiosa. Alleen één verzoek, laat de varkens voor mij staan asjeblieft.

 

Pandora · Website

078-6135030 · Wijnstraat 82, 3311 BW Dordrecht

Routebeschrijving

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

