RSS Feed

Excuus…….

Geplaatst op

Het hondje 1

het hondje 2het hondje 3Ik geef toe dat ik gisteren nogal hard van leer trok. Nee, ik maak daarvoor geen excuus. Als het om dieren gaat heb ik geen enkele controle meer over mijn emoties en mijn reacties.
Een bericht op FB over een hond die aangereden zou zijn door een auto en nu verbleef op een autobus station in Turkije. Hij lag daar, volgens het bericht kon hij niet meer lopen, en kon hij zich enkel nog verplaatsen via te schuiven met zijn lichaam. Geen eten, geen drinken, geen warme plek om te liggen. En geen mens die aandacht aan hem schonk. Ik werd al razend toen ik zag dat er van dichtbij foto’s gemaakt waren maar dat het daarbij gebleven was. Waarom maak je foto’s en steek je verder geen vinger uit ? Ik begrijp dat niet.
Goed, de vertaling bij het bericht liet te wensen over maar mijn Turkse man hielp mij uit de brand.
Binnen no time had ik het bericht gedeeld over een flink aantal groepen en Turkse dierenvrienden. Lange tijd bleef het stil, geen enkele reactie, dus deed ik er nog een flinke schep bovenop.
Het was al dicht bij drie uur in de nacht toen ik te horen kreeg dat een Turkse dierenvriendin naar de hond op zoek zou gaan. Vanmorgen hoorde ik dat ze naar het busstation gegaan was, maar geen hond had aangetroffen. In de vertaling stond toch duidelijk dat het dier nauwelijks vooruit kon komen. Met lood in mijn schoenen ging ik boodschappen doen met mijn dochter, mijn gedachten waren constant bij de hond.
Toen ik thuis kwam vertelde mijn man mij dat er foto’s op FB stonden van de hond waarover ik zo verdrietig én kwaad geweest was. Nee, niet kwaad op de hond maar op de ongeïnteresseerde mensen die het geen moer kan schelen dat die hond daar dood ligt te gaan bij wijze van spreken.
De Turkse dierenvriendin had de hond gevonden, ze had hem meegenomen naar een dierenarts, een man waar ze totaal niet over te spreken was. Vertel mij wat, ik ben tijdens een verblijf in Turkije ook eens bij een plaatselijke dierenarts geweest en dat was ook zwaar knudde.
Om een lang verhaal wat korter te maken, ik heb begrepen dat de Turkse dame morgen met de hond naar een andere dierenarts gaat, en dat er dan ook onderdak en andere voorzieningen voor hem getroffen zijn.
Nee, ik ben niet altijd netjes in mijn bewoordingen als het om dieren gaat. Maar ik heb het in dit geval een beetje recht getrokken. Zo snel had ik niet op deze oplossing gerekend. Ik had eigenlijk helemaal niet op een oplossing gerekend. Stiekem maak ik mezelf wijs dat mijn harde woorden toch zijn doorgedrongen tot de juiste oren. Heel stiekem dan…….
Hierbij een paar foto’s van deze lieve Turkse dame en het hondje waarover ik mij zo druk gemaakt heb.
Morgen hoor ik meer, dus laat ik zeggen ‘ wordt vervolgd ‘ .

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Fijn als je dat kan bewerkstelligen…nee zou nooit gewoon doorlopen voor geen mens en dier 😉
    Maar dat boos maken erom werkt niet echt denk ik zo

    Groetjes

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

