RSS Feed

Ruzie in de tent…….

Geplaatst op

uil

 

Rebbeltje schreef mij in een reactie dat boos worden niet echt werkt…..dat ben ik grotendeels met haar eens, maar soms werkt het toch wel. Het is niet de juiste manier, dat klopt, maar ik betwijfel of ik mezelf nog kan veranderen .

Mijn boze schrijfsel over het straathondje in Turkije heeft in die zin nut gehad dat het hondje nu van de straat is en in een asiel zit. Maar in een asiel zitten in Turkije is een heel ander verhaal dan zitten in een asiel hier in ons land. Toen ik gisteren foto’s van het hondje onder ogen kreeg, zittend achter de tralies op een smoezelige plek, werd ik weer boos. Vooral op mezelf. Maar ook op twee mensen die elkaar nu met woorden in de haren vliegen. Dank zij mijn bemoeienis over het hondje. De mevrouw die toegezegd had voor het hondje te zullen zorgen is gepasseerd door een meneer die zegt dat het hondje voorlopig in een asiel beter af is. Daar wordt hij verzorgd en is zeker van eten en drinken.  De mevrouw had het hondje een dezer dagen weg willen halen van het busstation waar hij lag, en onder willen brengen in een hondenhokje vlak bij haar huis. Van huis uit had zij dan het hondje willen verzorgen, maar had het diertje toch zijn vrije leven behouden.

Wat moet ik hier nu mee….de verwijten gaan over en weer tussen deze twee Turkse mensen. Uit ervaring weet ik dat het leven op straat voor een dier geen pretje is in Turkije. Zie maar eens aan voedsel te komen of een warme plek om te slapen. Wie brengt je naar een dierenarts als dat nodig is en wie betaalt dat. Overal waar je kijkt zie je puppy’s, al dan niet met moeder. En met dat razende verkeer ben je je leven als dier niet zeker, niemand remt af als je als hond of kat plotseling de weg over steekt. Als je als dier zwaar gewond ergens aan de kant van de weg ligt is het wachten tot je dood gaat, of er moet een barmhartige Samaritaan ( vaak uit het buitenland ) langs komen die zich over je ontfermt.

Ik zit nu tussen twee vuren, de man zegt dat de vrouw verkeerd bezig is en dat ik haar moet ont vrienden, de vrouw kibbelt er met haar Turkse medestanders op haar manier op los in de sociale media.  Bemoei je er niet meer mee zegt mijn man, laat ze het daar maar uitzoeken met elkaar. Misschien is dat nog het beste. Toch blijf ik ‘ mijn hondje ‘ op de achtergrond volgen, tenzij beide kemphanen mij ont vrienden.  Als dat het geval is weet u waarom mijn verhaal niet meer wordt vervolgd …………

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

