RSS feed

God where are you ?

Geplaatst op

Jezusdeduivel-1

 

Steeds vaker kom ik deze vraag tegen op FB bij het zien van extreem leed dat mens en dier wordt aangedaan… God, waar bent U ? In deze tijd, waarin het geloof steeds verder weg raakt van de mensen en wij overspoeld worden door golven van geweld, gaat er geen dag voorbij dat ik deze kreet niet tegen kom op sociale media. Wellicht komt u deze oproep aan God nooit tegen, maar dan zit u waarschijnlijk op de softe kant van FB. De kant waar mensen elkaar enkel liefs toewensen, leuke dingen met elkaar delen, mensen die zeg maar, FB alleen gebruiken om zich enkele uren per dag niet eenzaam te voelen.
Een tijd lang bleef ik ook aan die kant van FB hangen, alles wat maar linkte naar geweld klikte ik weg. Ik stak mijn kop in het zand. Inmiddels ben ik alweer enkele jaren over om het zomaar te zeggen.
Ook ben ik gehard, d.w.z dat ik mijn kop niet meer in het zand steek maar opkom voor mijn mening en die van anderen. Tenminste, als ik die mening deel.
En ik zal u zeggen dat het me wel bevalt. Ik teken petities tegen onrecht tegenover mens en dier en doe dat niet alleen op FB maar wereldwijd via diverse sociale media. Schrijf e mails aan wereldleiders, en ik weet ook dat die mijn e mails negeren of ergens in de papierversnipperaar gaan. Maar toch, heel af en toe komt er een e mail terug, weliswaar naar mijn idee een standaard e mail, maar toch. Ik weet hierdoor dat mijn stem toch gehoord word.
Even terug komend op het geloof, want daar wilde ik wat over kwijt. Ik ben gelovig, ik geloof absoluut dat wat in de Bijbel staat dé waarheid is. En die waarheid is voor mij dat God beloofd heeft dat Hij op ZIJN tijd oorlogen doet ophouden, God belooft in de Bijbel dat Hij alle leed, ziektes waaraan miljoenen mensen sterven zal doen ophouden.
Ik geloof daar heilig in, en waarom ?
Vertel mij eens wie volgens u de vrede over wereld kan terug brengen ? De Paus…Obama…De corrupte wereldleiders van nu die er alleen maar voor zorgen dat het henzelf aan niets ontbreekt ?
En dan heb ik het nog niet over de geldverslindende en dieren uitmoordende koningshuizen. Die oude man in België die zeer ontevreden is over de luttele 1 miljoen euro die hij nog maar maandelijks ontvangt.
De Bijbel zegt ook in figuurlijke taal dat in het einde der dagen overspoeld zou worden door extreem geweld. Kijk om je heen, voor mij is het duidelijk, maar u heeft uw hoofd misschien nog diep in het zand.
Men slacht elkaar af als nooit tevoren, vliegtuigen vallen uit de lucht, boten zinken……als dat geen tekenen zijn dan gelooft u niet in de bijbel. Want meer dan tweeduizend jaar geleden werden deze woorden al opgeschreven voor ons.
Nog nooit is de mens zo slecht geweest als nu, het is duidelijk dat de duivel zoveel mogelijk zieltjes nog wil winnen voordat het te laat is. Dan gaat hij in elk geval niet alleen naar datgene wat God voor hem in petto heeft.
In nood leert men bidden….in nood roept men God aan….de nood wordt elke dag hoger…..
” God, where are you ???

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

