RSS feed

Sometimes……..I want to ask……

Geplaatst op

sometimes 22

” Why hasn’t God already been done with them? Is God out to lunch or what? ‘
Deze vraag las ik zojuist onder een foto op FB. In een van mijn laatste blogjes haalde ik een soortgelijke vraag aan, ” God where are you ‘? was de reactie onder een foto waar jongelui bezig waren een dier te mishandelen.
Ook ik ben geneigd aan God te vragen wanneer Hij nu eindelijk eens komt, hij heeft het toch beloofd …en waarom moeten wij hierop zo lang wachten ? Maar ik vraag het God niet. Mij is geleerd niets anders te vragen dan mijn dagelijks brood en het vergeven van mijn zonden. Aan het laatste heb ik een dagtaak, ik maak nogal wat fouten de laatste maanden. Vooral in mijn hoofd bega ik de ene zonde na de andere, ik verwens zelfs mensen naar de hel, en dat terwijl ik helemaal niet in een hel geloof. En als er wel een hel zou bestaan dan zaten wij daar nu met z’n allen middenin.
Ja toch, of wil jij mij vertellen dat jij je prettig voelt op deze aardkloot. Vergeleken bij wat mensen elkaar en de dieren aandoen zijn mijn zonden een lachertje.
Misschien denk je na wat ik nu ga zeggen ‘ daar heb je haar weer met haar vroeger ‘, maar toen ik kind was werd de deur niet drie keer in het slot gedraaid, was ik niet bang dat een van mijn klasgenootjes een mes of ander wapen bij zich had om een woordenwisseling te beslechten. Als ik nu met een van mijn dochters de hond uitlaat kijk ik zes keer achterom wie of wat er achter ons aankomt. Ga ik naar de supermarkt dan houd ik mijn tas zo dicht tegen mij aan dat anderen misschien denken dat ik een miljoen erin heb zitten.
En nog zoiets, ik woon vlak bij een scholengemeenschap. Kinderen komen met de fiets naar school, en daar is niks mis mee. Maar wat mij wel opvalt is dit, ik zie soms kinderen lopen met hun fiets of scooter aan de hand, lekke band, dus lopen naar huis, alleen. Kan gebeuren, maar dat ging in mijn tijd zo niet, je liet de ander niet alleen naar huis lopen, nee, je ging samen en bracht het vriendje of vriendinnetje tot aan zijn huis. Moest je wat verder dan belde je ergens aan om even de fietspomp te lenen, en het mooie was, dat als de band direct weer leegliep, de mensen aan de deur de band wel gauw even voor je plakte. Moet je nu eens om komen.
Maar daar begon ik mijn schrijfsel niet mee, ik dwaal af…..van God, want daarmee begon ik.
De wereld is rot zeggen mensen, en  daar ben ik het niet mee eens. De wereld is niet rot, maar de meeste mensen die erop leven zijn dat wel. Ik begrijp dan ook heel goed dat mensen aan God vragen ” where are you ?……… Angst regeert, dreigingen komen steeds dichterbij, zonder moeite slachten mensen elkaar af.
God, ik weet en vertrouw dat U Uw Zoon op de juiste tijd op het wereld toneel zal laat verschijnen.
Ook ik kijk daarnaar uit, mens en dier hebben genoeg geleden……..Amen.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

