RSS Feed

Hee…jij daar ……

Geplaatst op

mens erger je niet22.edited

Ja natuurlijk zet ik alles op FB, ik zou niet weten hoe ik anders tot je kan doordringen. Vervelend om te horen dat jij ook elke avond alleen zit. Dat je geen vrienden meer hebt en iedereen je ontloopt. Dat zijn de risico’s die nu eenmaal vastzitten aan de actie die jij ondernomen hebt. Mensen waarderen dergelijke acties niet, en je vrienden, tja, die blijven niet met je aan de gang als je nergens op reageert. Als mensen je groeten en jij draait je hoofd om, wat verwacht je dan van ze ?

Maar goed, je weet het nog steeds niet he? Als zij naar de mediator wil dan moet dat maar he. Afschuiven noem ik dat. Daar ben je goed in, altijd al geweest ook. Mag zij na drie jaar onderhand weer eens aan je vragen wat je plannen zijn ? Wil je zo doorgaan of hak je de knoop door……. niemand die weet wat je wilt. Alleen ik weet wat jij wilt, maar als ik zo oud mag worden als mijn moeder nu is dan moet je nog een hele poos wachten. Maar wie weet knijp ik er wel eerder tussenuit, iets wat er dik inzit als ik alles eens op een rijtje zet. En daar heb jij dan je steentje aan bijgedragen.

Ik, ja ik zou als geen ander hebben moeten weten hoe het is als je in een depressie zit. Juist van mij had jij zoveel steun verwacht. Weet je, als jij had aangegeven wat je probleem was had ik je inderdaad kunnen helpen. Maar er was volgens jou niets aan de hand, het lag allemaal aan anderen dat jij zo vreemd ging reageren op iedereen. En daarom zocht je iemand anders om mee te praten. Een vrouwelijke collega in plaats van diegene die je zo na stond. Best mogelijk dat alles anders gelopen is dan je bedoeling was. Zoals ik in een eerder schrijfsel al aangaf is die collega helemaal jouw type niet en kan het best zo zijn dat ze twee goede oren had om mee te luisteren, maar meer bezat ze ook echt niet. En aan haar tong ontbrak ook niks want haar ” liefde” is ook behoorlijk over haar tong gegaan. Maar je had dit alles toch eerder de kop in kunnen drukken ? Het was toch niet nodig geweest dat jullie overal en door iedereen gezien werden samen ? Als het nooit niks is geweest zoals jij nu zegt, waarom komt haar familie dan alles door vertellen. Hee, psst, ze slapen apart he, dus het zal wel niet lang meer duren daar ‘ .  Hee, ik wil even aan je vragen in wat voor auto hij ( jij dus ) rond rijdt, ik durf mijn kop erom te verwedden dat ik ze samen gezien heb in een donkerblauwe of zwarte Audi…….”

Nu zit je daar op je pleintje achter de gordijnen. De ene na de andere aanbieding heb gekregen om je spijt te betuigen, om te praten over de dingen die gebeurd zijn, maar nergens ga je op in. Maar het valt mij wel op dat áls er al enige communicatie is tussen jullie jij direct begint over hoe eenzaam je bent, je geen vrienden meer hebt en dat je schoonmoeder overal de schuld van is. Drie jaar gaat de enige communicatie die er is tussen jullie via sms, ik heb nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt. Ik ben er van overtuigd dat je heel graag op je knieën terug zou willen kruipen naar haar die je hele leven trouw aan je is gebleven. Nu nog steeds ja tot mijn verdriet. Maar jij hult je nog steeds in zelfmedelijden, jij bent het slachtoffer, jij bent vals beschuldigd.  Kom op zeg. Een beetje vent handelt niet op deze manier. Ik heb ook nog niet eerder meegemaakt dat een vent er tussenuit peert maar toch getrouwd wil blijven. Voor mij betekent dat maar één ding, en dat is dat je spijt hebt als haren op je kop maar dat je te trots én te beschaamd bent om dit toe te geven.

Je geeft mij overal de schuld van, en dat vind ik prima hoor, maar het enige wat ik gedaan heb is jou de waarheid vertellen over je gedrag en dat is hard bij je aangekomen. De spijker op z’n kop en daar was jij niet van gediend. Om eerlijk te zijn, alweer ja, denk ik dat jij wacht tot ik tussen zes planken lig want je hebt aangegeven dat ik jullie huis nooit meer inkom mocht jij terug keren. Nou die behoefte heb ik ook helemaal niet dus daarvoor hoef je niet weg te blijven. Omdat ik dus weet dat je alles wat ik schrijf en doe volg geef ik je hierbij nogmaals het advies om onderhand eens knopen door te hakken. Om onderhand eens te denken aan wat je haar aandoet met je achterlijke gedrag. Misschien dat samen praten ook een optie is in plaats van summiere sms-jes te sturen.  En mocht je denken dat alles alleen om jou draait dan heb je het ook mis. In dit spel dat jij speelt is er maar één belangrijk voor mij, en jij weet wie dat is !

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Geef een reactie

