RSS Feed

Rust in vrede…….

Geplaatst op

candle voor tante   Het overkomt altijd anderen, denk je. En dan geheel onverwacht overkomt het jou, meer mijn dochter in dit geval. Mijn dochter belt mij zelden vanuit haar werk,  dat het dit keer belangrijk was hoorde ik direct aan haar stem.  ” Ma, ma, ik moet je wat vertellen, Bianca is dood ‘.  Ik dacht niet direct aan de Bianca die ik ook goed ken, maar dacht dat een collega op het werk overleden was. “Bianca zei ze weer, je weet toch wel wie Bianca is ?  Ja, natuurlijk weet ik wie Bianca is, maar dat is een jonge vrouw van midden veertig waarmee mijn dochter regelmatig contact heeft. Ze bezoeken elkaar zo nu en dan, wandelen vaak samen met de honden, en voor zover ik weet is er dan ook nog telefonisch contact.  Ik ging er niet direct vanuit dat ze deze Bianca bedoelde. ” Ja ik bedoel Bianca die hier vlak bij me woont. Toen was het duidelijk voor mij. Nadat ik mijn dochter een beetje gekalmeerd had vroeg ik verder. Wat is er gebeurd, en hoe weet jij dat nu op je werk.  Ze vertelde verder, ze had net haar berichten nagekeken en daar zat ook een bericht bij van Marianne. Marianne heeft ook contact met Bianca en had het vreselijke bericht gedeeld met Lique.  Dat Lique in shock was begreep ik meteen.

Het was zaterdagmiddag dat Bianca besloot op haar balkonnetje nog wat zonnestraaltjes mee te pikken, lekker weggedoken in haar winterjas was ze wat gaan liggen, de hond naast haar, en omdat ze ook nog een paar selfies had verstuurd via haar FB pagina was duidelijk dat er toen niets aan de hand was. Toch is Bianca kort na het versturen van haar allerlaatste berichten en foto’s overleden. Het trieste is dat niemand haar heeft zien zitten op haar balkon, de hond heeft ook niet geblaft. Van de buurman hoorden wij dat hij het wel vreemd vond dat hij Bianca al anderhalve dag niet gezien had. De buurman had een sleutel van haar huis en besloot poolshoogte te gaan nemen. Er werd niet open gedaan en de buurman ging met kloppend hart naar binnen. Hij vond Bianca en Saran op het balkon. Hij heeft de politie gebeld en toen die kwamen heeft hij zo snel mogelijk het huis verlaten, wat ik mij goed voorstellen kan als je zo’n ontdekking doet. Ik neem niemand iets kwalijk maar vind het toch vreemd dat niemand iets is opgevallen. Bianca woonde op de eerste verdieping, buren rondom haar, mensen die tegenover haar woonden. niemand had iets opgemerkt. Dit alles is zeer zeer triest. Volgens de dokter is Bianca een natuurlijke dood gestorven, ze heeft zeer waarschijnlijk nergens wat van gemerkt en is in de dood weggegleden.

Onze zorg was toen Saran. Bianca was zolang wij haar kende dol op honden en na het overlijden van haar hond Saigon zag je een andere Bianca. Zij kon niet zonder hond dus kwam Saran in haar leven. Ze was heel blij met haar hondje, ze was er zo trots op, maar zoals ik Bianca kende was ze nog lang niet over de dood van Saigon heen. Mijn dochter en ik hebben ons over het zeven maanden oude hondje ontfermd die door de buurman was meegenomen naar zijn huis. Een oproep gedaan op FB voor een nieuw liefdevol en warm thuis dat door meer dan 1600 mensen gedeeld is.  De volgende dag was er al een nieuw thuis voor Saran waar zij direct mocht komen. Met mijn dochter samen hebben wij Saran naar zijn nieuwe thuis gebracht waar hij met veel enthousiasme werd ontvangen. Een beter thuis, zo vol liefde had hij niet kunnen krijgen. Dit had Bianca gewild voor haar Saran, en wij weten zeker dat ze heel tevreden vanaf haar wolkje naar beneden kan kijken en haar rust kan vinden.

Maandag nemen wij afscheid van Bianca, een bijzonder mens die veel te jong door de dood is meegenomen. Rust zacht Bianca, je leven was vaak moeilijk maar je sloeg je er goed doorheen met de hulp van je vrienden. Rust in vrede, je hebt je rust verdient, er is niets meer waarover jij je nu nog zorgen hoeft te maken . Vaarwel lieve Bianca.                                                          28 januari 2015 01228 januari 2015 010

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. In en in triest verhaal…de hemel heeft er een Engel bij, zijn kijkr nu gezeten vanaf haar witte wolk naar beneden en ziet dat haar Saran een warm mandje heeft gevondje…heel veel sterkte dikke knuffel van mij

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. gewoonzoalsikben

    Ik heb gelezen en nogmaals gelezen en getwijfeld om te reageren .Ik begrijp dit niet ,echt niet ! Niemand die haar gezien heeft ,niemand die eens naar buiten kijkt en denkt wat is dit waarom zit zij daar nog steeds ? De wereld is hard geworden en mensen zijn erg op zichzelf gericht ,ja ook wij/ik best wel .Toch letten wij wel op wat er om ons heen gebeurd .Staat de kliko van onze buuf om 10 uur in de avond nog voor haar poort [ mijn man haalt en brengt ze voor de oudere buurvrouwen ] brand haar zolderlicht opeens nog om half 11 in de avond dan bellen of gaan er heen .Beter dat zij even schrikt van de telefoon of bel dan dat er iets met haar gebeurd is en ze daar misschien alleen ziek of gewond ligt .Afschuwelijk dat niemand dit gezien heeft .Mooi dat haar hond een fijn thuis heeft gevonden .Sterkte gewenst En je mag mijn reactie verwijderen hoor dat begrijp ik dan ook wel weer
    Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Ik vind je reactie leuk, spontaan, open en eerlijk. Dank je wel Elisabeth. Heel erg leuk dat je reageert. Ik denk nog vaak aan je.
      Ook ik begrijp niet dat niemand haar heeft opgemerkt, wellicht houdt het me ook daarom zo bezig. Het is inderdaad zo dat ze altijd vroeg op haar bed lag, zag je geen licht branden dan was dat niet vreemd. Gelukkig vertrouwde de bovenbuurman het niet…….ging hij kijken, en vond haar.

      Like

      Beantwoorden

Geef een reactie

