RSS Feed

Kinderlosloopgebied ?

Geplaatst op

hondengifWat een ongelooflijke klootzakken lopen er rond op deze aardbol. Eén of andere zieke geest heeft bedacht om overal verspreid in Waalwijk en omgeving vergif neer te strooien. Een hondenhater, iemand die een gloeiende hekel heeft aan honden in ieder geval, want het gif ligt door Waalwijk en omstreken. Naar mijn idee niet iemand die zich ergert aan de hondenpoep voor zijn/haar deur, want dan zou die persoon het wel bij zijn/haar omgeving houden. Het is overduidelijk dat geweld tegen dieren met de dag toe neemt. Ik noem vergiftigen ook geweld tegen dieren, het zal je hond maar zijn die het treft. Je zou zo iemand die dat neerlegt toch ook willen neerleggen, ik in elk geval wel. Ik heb geen hond, maar mijn twee dochters wel, en ik ben best bezorgd. Beide honden zijn echte snuffelkonten, eerst goed ruiken voor ze hun achterpoten krom buigen. Overdag heb je zicht op waar je hond gaat snuffelen maar ’s avonds is dat een ander verhaal. Zaklantarens mee en heel goed opletten dus.

Een paar keer per week laat ik met een van de dochters de honden uit en dan kies ik toch echt voor de duinen. Niks geen rondje rond de blok, dat is alleen voor noodgevallen. Maar ook in de duinen kom je mensen tegen die vinden dat je daar helemaal niks te maken hebt. Zo zijn hier tal van plaatsen aangeduid waar je met je hond vrij mag lopen. Er staan duidelijke bordjes bij ‘ hondenlosloopgebied’. Honden mogen daar dan ook los lopen, maar ook in de duinen kom je mensen tegen die vinden dat je met hond aangelijnd door het ‘hondenlosloopgebied‘ moet wandelen omdat zij daar met kinderen ook recht hebben om te lopen. En spelende kinderen moet je dan niet bij je houden, maar je hond !! Nou dan heb je aan mij een kwaaie, en zeker als je vanaf een afstand al gaat roepen naar mij dat mijn hond aan de lijn moet. Daar staan ze dan, de uitdagende vaders met hun grote mond, en vlak de moeders niet uit.
Ik ben ineens Oostindisch doof. Wij houden onze honden onder controle maar doen ze niet aan de lijn. In het voorbij lopen, ohh je moet die arrogante koppen zien, zeg ik dat waar zij lopen een ‘hondenlosloopgebied‘ is en geen kinderlosloopgebied. Zeg ik dat ik met mijn honden ook niet naar de speeltuin kom om mijn honden uit te laten waaien……. ” Als die honden in de buurt van mijn kinderen komen trap ik ze weg ‘……
Dat doe je maar een keer is dan mijn antwoord en loop door.

Als ik op Facebook zie en lees hoe wreed en walgelijk mensen tegenwoordig met dieren omgaan, als ik lees en zie hoe de Chinezen omgaan met dieren dan gaan mijn haren recht overeind staan en zou ik willen dat ik bij machte was daar iets aan te doen. En het is niet alleen China, Korea, Vietnam, Japan en meer van dat soort tweederangs landen, het geweld tegen dieren is wereldwijd, ook in Nederland. Er moet een nieuwe Pistolen Paultje opstaan, maar tot op heden zijn er geen Paultjes die zich vrijwillig melden.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. gewoonzoalsikben

    Degene die dit flikt moeten ze maar eens wat gif laten happen en laten creperen bah wat een ellendelingen !! En wat een dorpsidioten die zelfs nog commentaar hebben op een plek waar de honden los mogen lopen .Hebben de diertjes dan helemaal geen recht meer volgens zulk soort ,er mag al zo weinig en de poep word ”over het algemeen” al redelijk goed opgeruimd door de baasjes dus dat probleem is al een stuk minder .Kijk er zijn dingen die ik ook niet begrijp .Onze overbuurman heeft een grote Rothweiler en het is echt zo’n schat en ze doet niemand kwaad ,maar Iris loopt bijna altijd los en rent blijmoedig op mensen en kinderen af en dat kan angstig zijn als er zo’n gevaarte op je af komt ,dan is het zaak om haar aan de lijn te houden .Dat daar kritiek op is begrijp ik dus best wel .Ik zelf kan op Facebook de ellende niet zien ,het maakt me echt doodziek en zo machteloos !!Pff ben hele blogs onder jouw blog aan het typelen ,maar heb dan ook zoveel te reageren .
    Elisabeth

    Like

    Beantwoorden
  2. Nou Elisabeth je maakt me nu ook aan het lachen . Ohh ik herken dat van die Rottweiler. Mijn oudste dochter heeft ook zo’n bullebak, en geloof me, toen ze hem kreeg was hij een engel in zijn gedrag. Maar sinds de man van mijn dochter de benen heeft genomen beschermt hij mijn dochter als een leeuw. Geen man komt meer in haar buurt. Dat is wel fijn als je alleen thuis bent natuurlijk, maar ook tijdens het uitlaten komt er niemand in haar buurt. En wat jij schrijft over de hond van je overbuurman herken ik zó goed dat ik erom moet lachen. Ik zie het zo voor me 🙂
    Anne

    Like

    Beantwoorden
  3. gewoonzoalsikben

    Ja geweldig die grote jongens/meiden zoveel veiligheid en vertrouwen geven ze ons .Mijn Wodan was echt ook zo’n kanjer en er kon niemand in mijn buurt komen en al helemaal niet als ik dat niet wilde ,twee lettergrepen en zijn tanden gingen bloot als er iemand te dichtbij kwam .Ik doe er even de link bij van mijn blog want ik wilde gewoon even de foto laten zien van mijn kanjer die 13 jaar mijn alles is geweest .De foto kan ik niet plaatsen hier ,dus als je tijd en zin hebt kijk maar even ,en zonder verplichting hoor !!
    Elisabeth

    http://elisabethjustwhoiam.blogspot.nl/

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

