RSS Feed

Diervriendelijk…

Geplaatst op

​Waarom een zwerfkatje uit Turkije….hier in Nederland kun je er ook genoeg gelukkig maken….

Sterker nog, het worden twee Turkse zwerfkatjes die mee naar Nederland komen. 

Ik ben het eens met deze opmerking, maar mijn zoon heeft deze keuze gemaakt en ook daar sta ik achter. 

Hier in Nederland doen velen hun best om straat katten of gedumpte katten te redden van de straat en een nieuwe kans te geven. Denk bv maar aan stichting Zwerfkat Regio Tilburg die er de handen aan vol heeft, en zo zijn er velen meer in ons land die zich inzetten voor zwerfkatten. Dank daarvoor uit de grond van mijn hart.

Denk je dat mensen in Turkije zich druk maken om zwerfdieren, een uitzondering daargelaten. Vergeet het maar. Mijn zoon gaat al jaren met vakantie naar Turkije, ( mijn schoondochter is Turkse ) en ik sta er echt van te kijken dat hij niet eerder met zwerfkatten is teruggekomen. 

In Turkije heeft een straatkat geen toekomst. Worden ze ziek, dan worden ze ziek. Wordt een zwervend dier aangereden dan mag je van geluk spreken als iemand zich om het dier bekommert. Euthanasie is helemaal uit den boze. Je zal als zwerfdier maar verlamd raken…….

Bij het hotel waar mijn zoon jaarlijks verblijft huisde tot voor kort een bejaarde kat. Toen mijn zoon twee weken geleden arriveerde was de kat ook weer daar, ze was in een jaar tijd bijna onherkenbaar geworden. Zó mager en eten kon ze nog nauwelijks. 

De dag na zijn aankomst heeft hij de kat mee naar de dierenarts genomen waar ze direct injecties kreeg tegen de forse ontsteking in haar bekje. Dat heeft mijn zoon drie keer moeten herhalen, waarna de dierenarts het bekje zou reinigen en ontdoen van tandsteen. 

Mijn zoon vertelde dit tegen de vrouw die hem vorig jaar beloofd had voor de kat te zorgen. Een jaar lang heeft ze niet of nauwelijks naar de kat omgekeken ( het is trouwens een poes ) maar toen de dag van behandeling in zicht kwam was het beestje nergens meer te bekennen, en dat terwijl het diertje dag in dag uit bij het hotel rond scharrelde. 

Mevrouw heeft de poes verstopt omdat ze pertinent niet wilde dat de poes onder narcose zou worden gebracht….ze kon daardoor overlijden……

Dagelijks kijken mijn zoon en schoondochter of de poes ergens buiten loopt, maar helaas, de diervriendelijke dame zal de poes wel verstoppen tot dat mijn zoon weer naar Nederland is vertrokken. 

Ik begrijp mijn zoon dat hij twee zwervertjes een tweede kans biedt……van mij zal hij geen commentaar hoeven te verwachten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik trots ben op mijn zoon en schoondochter.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Lijkt me zo zinloos om één enkel katje van de tienduizenden te redden maar je moet toch ergens beginnen hé 🙂 Waar ik dan wel weer voor zorg is dat mijn eigen kat een goed tehuis heeft en dat ook z’n leven lang houdt.

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

