RSS feed

Je kunt de pot op…

Geplaatst op

En ineens was mijn bericht weg. Zelf iets fout gedaan. Poging twee….

Dinsdag j.l werd ik gebeld door de DML arts die mij twee weken geleden van mijn darmpoliep heeft verlost. Hij zei dat hij gehoord had dat ik nogal ontevreden was geweest over de behandeling. Ik vertelde dat dat nog zacht uitgedrukt was, dus vertelde ik nogmaals hoe en waardoor ik de behandeling als spartaans ervaren had. Er viel een korte stilte waarna de arts verder ging.

“Ik heb bij u een poliep van vier centimeter verwijderd, en deze was goedaardig….. Ik blij, en hij blij, voor mij. Ik kan mij zo voorstellen dat je als arts niet iedere patiënt voor de geest kunt halen, zeker niet als die patiënten in hun blote kont aan je voorgesteld worden. Het is best genant ja om zo binnengereden te worden. Dus ik begrijp dat hij niet meer wist dat ik het was die tijdens het onderzoek tegen het plafond aan was gevlogen. 

Maar goed, ik was allang blij dat ik overal vanaf was, en dat de poliep goedaardig was. ” Normaal zou een controle over vijf jaar kunnen volstaan, ging de arts verder, maar omdat uw poliep vrij groot was stel ik een controleonderzoek over een jaar voor ‘……..

Ik voelde mijzelf wit wegtrekken. ” Nee, niet nog een keer zo’n marteling’.  “We doen dan een z.g sigmoidescopie, ging de dokter verder, dan gaat de scoop tot ongeveer vijftig centimeter uw darm in. U hoeft daarvoor niet de laxeer procedure te volgen, maar u krijgt dan vlak voor het onderzoek een klisma……..

Ik weet het zo net nog niet, ik ga er eens een jaartje over nadenken. Misschien zeg ik wel tegen het onderzoek……..​je kunt de pot op…..

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Gelukkig nog een jaar tijd om te dubben. Is een closetrolhouder niet iets voor jou ? 🙂

    Like

    Beantwoorden
  2. Onlangs heb ik ook dat onderzoek gehad. Het viel duizend procent mee maar over de dagen daarvoor kunnen we het beter niet meer hebben.
    Ik voelde me het toppunt van Mandril met mijn gekleurde achterste.
    Nee dat aub niet nog een keer 😰

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

