RSS Feed

Te jong voor je leeftijd….

Geplaatst op

Je hoort er niet bij, je voelt je niet thuis tussen je leeftijdgenoten. Je valt tussen de wal en het schip.

Ik weet hoe jij hiermee worstelt, zo kan ik het gerust noemen. Soms voel jij je schuldig hierdoor, aan welke kant moet jij je aansluiten. Voor welke look ga je. Het resultaat van jouw look is eenzaamheid. Als goodlooking alleenstaande vrouw zitten de koppels niet echt op jouw gezelschap te wachten, althans, de ene helft van de koppels. Bij de jongere generatie val je goed in de smaak, maar daarbij voel jij je weer ongemakkelijk. Bovendien zien veel mannen door jouw uiterlijk je echte leeftijd niet, waardoor je vaak de pech hebt dat je aangesproken wordt door jongens / mannen die minstens tien jaar jonger zijn dan jij. Natuurlijk zit jij daar niet op te wachten, als er iemand is die dat begrijpt ben ik het wel. Er goed uitzien is heel vaak genetisch bepaald, je kunt er behalve blij mee zijn, niets aan doen.

Wees er blij mee. Laat je niet van de wijs brengen door de moekes van jouw leeftijd, ook niet door de jeugd die je uitnodigt voor hun verjaardagspartijtje of examenpartijtje. Bedank beleefd maar resoluut. Zet je beleefdheid ook opzij als er weer zo’n persoon denkt indruk op je te kunnen maken met woorden en of foto’s waar je niet op zit te wachten. Kap ermee. Leef je leven zoals jij het wil leven en steek je neus in de wind.  Neem van mij aan dat alleen jezelf op de eerste plaats zetten je gelukkig maakt. Ik heb geleerd van mijn fouten, en er zijn fouten die ik niet ongedaan kan maken.Daar moet ik mee leven. Maak jij die fouten niet en leef zoals jij leven wil, kies de mensen die bij jou passen om mee om te gaan, en laat je niet kiezen door mensen die graag met jou gezien worden. Lieve dochter, neem mijn woorden ter harte, ik spreek uit ervaring.

Dat het nieuwe jaar je nieuwe vriendschappen mag brengen, zet je hart open, maar niet voor iedereen. Vroeger of later worden dingen je duidelijk. Leer van het verleden, maak niet meer de fout om iedereen je vertrouwen te geven. Sluit af wat voorbij is en start 2017 in het vertrouwen dat wat voor jou bestemd is ook op je pad zal komen.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Eén reactie »

  1. Een mooiere wens kan je niet schrijven voor je dochter 🙂
    Hopelijk heeft ze er wat aan
    Fijne feestdagen

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

