RSS Feed

Zucht…

Geplaatst op

                        

Herken je dat ? Dat je zo ongeveer uit je voegen barst van boosheid omdat je je letterlijk en figuurlijk in de steek gelaten voelt ?  Dat alles tegelijk op je pad komt wat je niet in de hand hebt ?

Soms is alles je gewoon te veel, heb je overal schoon genoeg van. Dat ik aan de beurt zou komen voelde ik weken terug al aankomen. Mijn moeder, die in een paar maanden tijd dement geworden is. Haar onmogelijke gedrag zorgt ervoor dat mijn lijf steeds in de aanval modus staat. Ik heb geen geduld genoeg meer met haar. De hond van mijn dochter toch nog onverwacht overleden. Ik ben vooral kwaad op de dierenkliniek die, als ik logisch terug denk, alleen maar aan hun eigen gewin hebben gedacht. Het gedonder bij mijn zwerfkatten, in dit geval ben ik heel boos op een dame van de dierenbescherming, ik voel mij door haar afgescheept. Ik zal haar naam nog niet noemen. 

Vandaag kwam ik op de voederplek en zag daar een man bezig met snoeien én kappen. Ik keek het even aan maakte een paar foto’s. Omdat ik nog een afspraak had moest ik deze eerst nakomen, maar ik was van plan de man aan te spreken. Na mijn afspraak ben ik terug gegaan en ben naar de man toegestapt. Ik vroeg hem wat de bedoeling was en hij begon direct te praten over de ongelooflijke troep die mensen allemaal onder de struiken gooien. Hij deed lelijk dat er overal stront lag, plastic bakjes, flessen, maar ook dicht getape’te dozen en nog veel meer. 

Kijk, als men niet zo stront eigenwijs geweest was geweest en mij toegang had gegeven tot het terrein dan was het nooit zover gekomen. Dan had ik de boel bijgehouden en had ik een andere voederplek kunnen zoeken. Maar helaas zijn daar geen oren naar en is er ook geen medewerking gekomen van de dierenbescherming en / of andere instanties die behoren op te komen voor zwerfdieren. 

Hopelijk kan mijn moeder snel naar een verzorgingshuis, kan mijn dochter weer verder na deze moeilijke periode met haar dierbare Williams, en komt mijn leven weer in rustiger vaarwater. Want geloof mij…..ik ben alles hélemaal zat….

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. gewoonzoalsikben

    Ik kan me voorstellen dat je doodmoe en gefrustreerd bent door dit alles.,het is ook erg veel !! Het zou mooi geweest zijn als je de kans had gekregen om de poezen op het terrein eten te geen maar helaas is daar weinig medegevoel blijkbaar !Wat je moeder betreft wens ik je sterkte en hoop dat er snel een oplossing komt .Er verdrietig voor Lique en ook voor jullie dat Williams toch onverwacht is gestorven .Ik hoop dat je toch eens wat rust zal krijgen want dit is niet vol te houden zo en ga je er zelf onderdoor
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. Het gevoel van alles helemaal zat zijn herken ik, maar ik hou me dan vast aan wat mijn man altijd zei “Het is nog nooit zo donker geweest, of het is weer licht geworden”. Soms wordt het allemaal te veel, maar hou moed, sterkte met alles, lieve groet, Ann.

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

