RSS feed

Nog drie nachtjes slapen…

Geplaatst op

         

     
 

Dan mag moeder om half elf haar intrede maken in haar nieuwe tehuis. De zondag zit erop. De laatste zondag in haar oude huis. Wij werden weer van harte verwelkomd door moeder. Haar eerste woorden waren ‘ wanneer komen ze mij halen’, en daarmee bedoelde moeder niet haar op hande zijnde verhuizing. Ik heb maar weer een diepe zucht geslaakt, maar het liefst had ik moeder door elkaar geschud. Ook goedemiddag kind, wat leuk dat je er weer bent’….

Er is niet veel meer over van mijn verdraagzaamheid.Met tegenzin zijn dochter en ik een paar uur blijven zitten en hebben wij het klagen weer over ons heen laten komen. Nog vier nachtjes slapen, daarmee probeerde ik moeder weer wat uitzicht te geven, maar het viel niet goed. ‘ Waarom moet een oud mens als ik zolang hier alleen blijven wonen, ik snap dat niet’. Nee moeder, ik begrijp niet waarom je twee jaar lang zó verdomd eigenwijs geweest bent en je nergens over wilde praten, niet vooruit wilde kijken dat het op een dag weleens nodig zou kunnen zijn dat je niet meer in die grote flat zou kunnen blijven. Nu kuur je je uit tegen mij en je kleindochter. 

Je zit op je stoel te klagen en te zuchten, het dringt totaal niet tot je door hoe dit voor ons is. Bovendien word je steeds achterdochtiger, loopt ons overal achterna om te kijken wat wij aan het doen zijn. Je hebt er geen idee van hoe irritant dit gedrag is. Ik beloof je niet dat ik mij laat zien de eerste dagen dat je in je nieuwe thuis bent. Ik heb tijd voor mezelf nodig, wij hebben tijd nodig om tot rust te komen want je was de laatste maanden onhandelbaar en stront eigenwijs. 

Morgen de laatste maandag dat je nog mag klagen en zeuren tegen ons, maar als je wéér dreigt over het balkon te springen loop ik direct weg. Morgen zijn het nog maar drie nachtjes en die hou je maar gewoon vol. Wij trekken je buien ook niet lang meer, maar drie dagen komen we samen ook wel door.  Verheug je op je verhuizing, kijk er naar uit …..zeker dat je het naar je zin gaat krijgen……

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Naar om zo uren te moeten doormaken, jullie zijn nu toch wel echt aan jullie zelf toe, moeder moet zich maar schikken en dat uit het raam springen is aandacht vragen, trek je er niets van aan, sterkte en hopelijk dat jij en je dochter een poosje lekker vrij zijn!

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. gewoonzoalsikben

    Het aftellen is begonnen .Wat zal het heerlijk zijn om rust te krijgen en ik zou zeker die rust ook nemen !!
    Liefs Elisabeth

    Like

    Beantwoorden
  3. Ze is er nog, je moeder. De mijne is al in een ver verleden. Allebei mijn ouders. Mijn vader, dat was een zeur, en toch, ik mis hem en haar. Elke dag meer en meer. Ook het gezeur.

    Liefs en grtjes van ons

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Weet je dat ik je heel goed begrijp JP…..ze zeggen dat hoe ouder je wordt, je steeds milder wordt. Ik begin dat ook te geloven nu.
      Mijn moeder was nooit een hartelijke moeder voor mij, maar nu zij in dat verzorgingshuis zit zie ik een hele andere moeder. En je gaat inderdaad dingen dingen anders zien en accepteren.
      Hoe gaat het met jullie JP, is alles goed met de kinderen, en met jou? Zijn jullie gelukkig?
      Een vriend voor het leven, dat ben jij voor mij,
      Liefs voor jullie alle vier.

      Like

      Beantwoorden
      • In nood zijn mensen anders, bewust of onbewust. Het zal de drang tot overleven zijn. Vergeven, moeilijke materie. Mij is het laatste jaar ook heel erg veel overkomen. In familieverband. Ik mocht ze al niet en ik liet ze toch weer toe in men leven, ons leven. Het leek ogenschijnlijk mooi. Ogenschijnlijk. Nu weet ik dat wat ik ooit schrreef over familie het juiste was. In mijn omgeving althans.

        We zijn gelukkig. Er is veel over ons heen gekomen maar ik heb ons weten te redden. We stellen het wel in ons hernieuwde cocon. Kids doen het goed op school. Ik heb weer vooruitzichten. We blijven ervoor gaan.

        Grtjes van ons

        Liked by 1 persoon

      • Heel goed om te horen dat het jullie goed gaat en dat ook de kinderen het goed doen op school.
        In het leven gebeuren veel dingen waarbij ik telkens weer aan jou denk, aan jullie. Vechter dat je bent…..met je geschreven woord heb je mij zo vaak op het goede been gezet en heb je mij de juiste koers gewezen…….nogmaals dank daarvoor…..
        Blijf mijn vriend de rest van ons leven…..
        Lieve groeten…..

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

