RSS Feed

Even wennen…

Geplaatst op

Het zal best even wennen zijn voor moeder, maar beter had zij het niet kunnen krijgen. Vanmorgen moeder opgehaald en meegenomen naar haar nieuwe thuis. Meer dan hartelijk werd moeder ontvangen, en wij ook. Na het welkomst en intakegesprek was het meteen al aan tafel voor moeder. Ze schoof aan tussen de andere bewoners en ik bespeurde geen enkele weerstand. Na wat spulletjes uit de auto te hebben gehaald zagen wij moeder aan haar boterham zitten. Moeder is vergeleken bij de andere vijf bewoners nog redelijk goed ter been. Achter haar rollator maakt ze nog aardige rondjes, en ze kan in haar nieuwe kamer beter uit de voeten dan in haar grote flat.

Het is goed waar moeder nu is. Toen ik haar vanmorgen thuis ophaalde en zei, ‘ kom moeder, het is tijd om te gaan ‘ keek ze mij even vreemd aan. Oh, zei ze, waar gaan we heen dan ?…..

Gisteravond had ik al een paar spulletjes naar moeders toekomstige kamer gebracht zodat de kennismaking met haar nieuwe kamer niet helemaal vreemd zou zijn. Wat foto’s, op het kastje en aan de muur. Haar oude vertrouwde barometer die moeder al járen het weer voorspelt. ‘Ohh zei moeder bij het zien van dat ding, zo eentje heb ik thuis ook….

Hopelijk voelt moeder zich snel thuis hier in dat mooie verzorgingshuis, aan de mensen die er voor de ouderen zorgen zal het zeker niet liggen. Geweldig hoe men hier met de ouderen omgaat, ik neem mijn petje hiervoor af.  Het heeft eigenlijk veel te lang geduurd voordat moeder werd opgenomen, maar nu het eindelijk dan zover is valt er een last van mijn schouders. Nu nog de flat ontruimen, dan kunnen we daarna allemaal even lekker rustig aan doen. 

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Dit zal toch best wel een beetje emotioneel zijn.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Gek genoeg kwamen de emoties bij mij later op de avond. Ik voelde mij toch schuldig dat moeder opgepakt werd, om het even zo te noemen, en op een andere plaats gedumpt werd.
      Zo is het niet, maar zo voelde het wel……

      Like

      Beantwoorden
  2. Na alle blogs gelezen te hebben valt er eerder een last van jullie schouders dan dat het emotioneel is. Fijn dat alles daar zo goed is geregeld en dat moeder goed wordt opgevangen. Nog flink wat werk om de flat leeg te halen en dan rustig aan, even helemaal tot jullie zelf komen dat is dik verdiend.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. gewoonzoalsikben

    Het zal zeker wel wennen zijn voor je moeder ,maar ze woont nu in elk geval in een betere omgeving .Als haar flat straks leeg is krijgen jullie eindelijk weer wat rust .
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  4. Ik kwam je logje toevallig tegen als suggestie onder het mijne.
    Wat warm geschreven. Ik hoop voor haar en jullie dat ze zich spoedig thuis voelt.

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

