RSS Feed

Uitzicht…..

Geplaatst op

De katten gevoerd, daarna doorgegaan naar moeder. Ik was wel héél benieuwd hoe ik haar zou aantreffen in haar nieuwe thuis. Ze zat aan tafel toen ik binnen kwam, met een paar andere bewoners. Ik vroeg hoe haar eerste dag en nacht in haar nieuwe thuis was bevallen. Moeder haalde haar schouders op en zei dat ze blij zou zijn als ze weer terug kon naar haar eigen huis. Wanneer is mijn huis weer klaar , vroeg moeder, en ik wist niet direct een antwoord. Ik liep met haar naar het raam en zei dat ze leuk uitzicht heeft, een school recht tegenover, elk half uur stopt een bus voor de deur, mensen lopen en fietsen voorbij, maar moeder vindt het allemaal wel prima.

Ik zal blij zijn als ik weer naar huis kan, en direct erachteraan ‘ breng ook maar niet teveel spullen mee want ik ga zo weer terug naar mijn eigen huis zei moeder. Ja, daar sta je dan met je goede gedrag. Van een leidinggevende hoorde ik dat moeder had gevraagd om een spuitje, nou keek ik daar niet vreemd van op want dat vroeg ze toen ze nog thuis woonde ook vrijwel dagelijks. Dat raakt mij wel moet ik zeggen. Moeder praat tegenover het personeel daar ook héél anders dan ze altijd tegen mij heeft gedaan. In de korte tijd dat moeder daar nu is heeft ze meer gepraat dan in een jaar met mij, om maar een idee te geven. Men wil moeder in de gelegenheid stellen om eens te gaan praten met een psycholoog, en wellicht heeft ze daar baat bij. Vanavond ga ik met dochter nog even wat spulletjes brengen, nee….zéker niet teveel, en hoop ik dat het elke dag meer leuker en gezelliger wordt voor moeder. Maar dat zal voornamelijk moeder zelf moeten waarmaken.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Dat klinkt niet om blij van te worden, moeder heeft nog wel een eigen wil, het wordt dus afwachten, of een gesprek met een psycholoog wat zal uithalen is de vraag nog, dat zal wel uitdraaien op antidepressiva en mocht dat niet helpen antipsychotica. Er zullen nog wel heel wat verrassingen komen, sterkte er mee.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Het woord antypschotica is al gevallen.
      Tijdens mijn avondbezoek was moeder in een makkelijke bui.
      Dank je wel Ann.

      Liked by 1 persoon

      Beantwoorden
      • Het scheelt wel een stuk (is het nu Anna?) maar hopelijk geven ze niet te veel. Vanavond gekeken naar een prachtige film over o.a. een moeder met Alzheimer, echt een aanrader “Pandora’s Box” (2008). Het is n.l. niet te doen om iemand die zo ver heen is te verzorgen, lieve groet, Ann.

        Like

Geef een reactie

