RSS feed

Rust….

Geplaatst op

Moeder stelt het wel in het verzorgingshuis, de eerste week ging erg moeizaam, maar nu heeft ze haar draai wel gevonden. Vandaag bezocht ik haar weer en ik hoorde positieve berichten. Er woont daar ook een eenennegentig jarige vrouw waarmee moeder het goed vinden kan. Samen keuvelen ze over alles wat ze zich na twee minuten niet meer kunnen herinneren.

Dat moeder goed op haar plek is geeft een beetje rust. Een beetje ja, want ik heb ook grote zorgen om één van mijn zwerfkatten. Vorige week dinsdag is hij gewond geraakt toen hij onder een motorkap is gaan zitten waarna de auto werd gestart. Ik werd direct gebeld, maar de kat was gevlucht. De eerste dagen liet de kat zich niet zien. Toen ik hem na twee dagen van een afstand zag schrok ik me wezenloos, hij zag er vreselijk uit, alsof zijn neus en bekje eraf geslagen waren. Ik had niet verwacht dat de kat vandaag de dag nog in leven zou zijn.

Een week lang heb ik geprobeerd de kat te vangen, samen met mijn zoon. Maar de kat kwam niet in mijn buurt…..tot vanmorgen. Vóór dat dit ongeluk gebeurde was ik zover dat twee van de vier katten zich door mij lieten aaien, deze kat was er één van. Na het ongeluk kwamen de andere katten wel eten, maar zodra ik in hun buurt kwam waren ze foetsie. Tot vanmorgen. Geen mens zo blij maar ook aangeslagen bij het close-up zien van de gewonde kat. Blij dat hij weer naar mij toe kwam, aangeslagen door de aanblik van zijn verwondingen. 

Er is hoop nu de kat weer naar mij toe komt, ik was de hoop aan het verliezen na deze afschuwelijke week. Drie maal daags ging ik kijken…..maar de kat liet zich nauwelijks zien. Vanmorgen kwam de kat voor het eerst na zijn ongeluk weer naar mij toe. Ik hoop dat ik hem spoedig vangen kan en mee kan nemen naar de dierenarts. Een vangkooi, die er ook even heeft gestaan, haalde niks uit. De enige manier is dat de kat zo dicht bij mij komt dat ik hem met één beweging pakken kan. Het móet lukken, dit diertje móet geholpen worden. Duimen mensen…..duimen alsjeblieft…..

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. gewoonzoalsikben

    Gelukkig heb je nu niet de zorgen om je moeder nu je ziet dat ze het naar haar zin heeft ,k duim de blaren op mijn vingers .Wat hoop ik dat je hem alsnog morgen kan pakken want hij heeft echt hulp nodig .Maar ze zijn zo snel.Ik denk aan je en aan poes .
    Liefs en sterkte Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Ik geef niet op Elisabeth, maar echt álles zit tegen. De omgeving, dat vreselijke hek, de kat kan alle kanten op.
      Het weer zit ook zéker niet mee, ze laten zich niet zien als het zo hard regent…..
      En ja…..iedereen staat erbij en kijkt er naar…..goede raad krijg ik zat, daar ligt het niet aan…..
      Lief dat je zo mee leeft xx

      Like

      Beantwoorden
  2. Wat ontzettend naar om te lezen en te zien, arm diertje, ik ga ook door tot ik blaren op m’n duimen heb en hoop zo erg dat je poes te pakken kunt krijgen. Wat hebben jullie aan goede raad, het zou beter zijn als degene die dat zo nodig moeten geven eens echt helpen, maar dat is tegenwoordig jammer genoeg uit! Gelukkig dat het goed gaat met je moeder, als de dames na twee minuten niet meer weten wat ze hebben gezegd raken ze tenminste nooit uitgepraat. Ik wens je heel veel sterkte met poes en hoop eerdaags te lezen dat het diertje weer bij jou is en aan de beterende hand. Lieve groet, Ann.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. Dat ziet er inderdaad niet goed uit. Hopelijk lukt het je om ‘m te vangen

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

