RSS Feed

Money ….

Geplaatst op

Gisteren was het er weer niet van gekomen om bij moeder langs te gaan. De tweede keer in drie weken dat een bezoekje er niet van is gekomen. Nou ja, moeder valt er niet over, ze weet veel niet meer te herinneren. Bij mijn binnenkomst zat moeder gezellig tussen haar medebewoners televisie te kijken en ik voelde mij eigenlijk een beetje schuldig dat ik haar kwam storen om het zo maar te noemen. Ik denk dat af en toe een dagje overslaan geen slecht idee is nu ik zie dat moeder in haar element is.

Om een uur of wat kwam de leidinggevende binnen en zij wilde mij toch even spreken. Dan denk je toch direct dat er iets is, maar ik had niks gemerkt aan moeder, dus zo heel erg kon het niet zijn. Ze vertelde in mijn moeders bijzijn dat moeder afgelopen nacht en ochtend erg onrustig en verdrietig geweest was, want moeder was die avond naar bed gegaan maar had gemerkt dat er iemand in haar kamer geweest was. En uit moeders portemonnee was geld verdwenen. Mijn moeder vraagt tijdens mijn bezoek vaak zes keer welke dag het is. Ze kan zich niet herinneren of ik gisteren wel of niet op bezoek geweest ben. Ze herinnert zich niet wat ze een half uur tevoren heeft gegeten. 

Maar dat er geld uit haar portemonnee verdwenen was wist moeder precies. Ik was verbaasd, want moeders woorden waren waar. Ik wist wat er in moeders portemonnee gezeten had en dat geld was verdwenen. Terwijl de leidinggevende het voorval vertelde kwam de herinnering weer naar boven bij moeder, ineens wist ze het weer, er was iemand in haar kamer geweest en haar geld was weg. Ze begon bij die herinnering weer onrustig te worden. Het was geen groot bedrag, moeder had het geld al sinds haar opname in haar tas die ze ook altijd aan haar rollator had hangen. Vrij snel zijn we, mijn dochter was er ook bij, met moeder op een ander opderwerp overgestapt waarna moeder er niet meer aan dacht.

De verzorgsters van mijn moeder hebben haar heel goed opgevangen, echt een compliment waard. Ook deze dames waren erg geschrokken want dit hadden zij ook nog niet eerder meegemaakt. Maar zo zie je maar weer wat mensen elkaar aan kunnen doen. Het is zeer zeker niet door een medebewoner/ster weggenomen, dat is onmogelijk. Maar door wie dan wel, ook al zou moeder het gezien kunnen hebben, ze kan het zich niet herinneren. Ze herinnert ook geen gezichten van onbekenden.  Ik hoop dat deze ervaring geen nare gevolgen heeft voor moeder, maar ik weet zeker dat er prima verzorgsters daar zijn die moeder dag en nacht in de gaten zullen houden.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Het nadeel van zulke tehuizen is dat er zoveel mensen in en uit lopen bij de bewoners, je wilt echt niet weten wat er bij mijn moeder allemaal is verdwenen of gebroken. Ik weet niet of iedereen zo maar naar binnen kan gaan bij je moeder, maar omdat ze niet alles kan onthouden zal dat wel. Ook zijn er stagelopers die soms maar kort blijven, en hun handen ook af en toe niet thuis kunnen houden. Echt verdrietig voor je moeder, al vergeet ze het snel, ze zal zich af en toe niet echt veilig voelen, en dat is wel de bedoeling Anne.

    Like

    Beantwoorden
    • Familie van bewoners en personeel kunnen naar binnen. De bewoners zoals mijn moeder kunnen niet van de afdeling af. Ik zag wel dat mijn moeder erg aangedaan was, ze moet zich zeker daar toch eel veilig voelen. Ze is de hele nacht onrustig gebleven vertelde de nachtdienst. Ik hoop dat moeder het snel vergeet…..

      Liked by 1 persoon

      Beantwoorden
      • Als de familie van de bewoners er naar binnen kunnen gaan, kan ook iemand die niet tot de familie behoort gewoon naar de kamer gaan Anne, ik hoop voor je moeder dat ze het snel zal vergeten.

        Like

  2. gewoonzoalsikben

    Wat vervelend als zoiets gebeurd en al helemaal dat het je moeders rust zo verstoord .Nu hopen dat ze het snel vergeet en het niet meer zal gebeuren .Maar wat is het toch fijn dat ze het zo naar haar zin heeft .
    liefs Elisabeth

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

