RSS Feed

Turks duveltje…

Geplaatst op

Iedereen weet dat ik gekker ben op dieren, dan op mensen. Dat hoort niet zo te zijn, maar het is wel zo. Natuurlijk zijn er ook mensen waar ik dol op ben, maar je begrijpt vast wat ik bedoel. Zo heb ik sinds een maand of zeven een zwerfkatje in huis, door mijn zoon meegebracht uit Turkije.  Ik was al eigenaar van Gijs, een Hollandse kater uit een Hollands asiel. Mijn zoon gaat al jaren tijdens de vakanties naar Turkije, zijn vrouw is daar geboren, maar nog niet eerder was hij teruggekomen met een zwerfdier. Als hij in Turkije is voert en verzorgt hij wel alles wat op zijn pad komt, maar nog niet eerder kwam hij met een zwervertje terug. Afgelopen jaar dus wel, met twee zwervertjes nog wel. Een voor mij en een waar hij zelf voor wilde zorgen. 

Ik had de jongedame nog geen dag in huis en ik wist al hoe laat het was. Niks bescheiden en blij dat ze van de straat af was. Zo klein als ze was dirigeerde ze alles en iedereen. Omdat mijn zoon dacht dat de kleine prinses haar maatje wel zou missen, kwam zoonlief na twee dagen met zijn zwervertje op visite….maar groot was zijn verbazing toen mijn Milly zijn zwervertje totaal negeerde. Je had het gezicht van mijn schoondochter moeten zien, ook zij had niet verbaasder kunnen kijken. Inmiddels passen wij ons helemaal aan aan Milly, er is geen andere keuze. Ze is Gijs de baas, ze is een soort Hans Klok in het verdwijnen, en als wij de balkondeur open zetten moet je dubbele salto’s maken om haar voor een sprong van zes hoog naar beneden te behoeden. 

Er is een duidelijk verschil tussen een Hollandse en een Turkse kat, neem dat maar echt van mij aan. Overal klimt ze op, hangt ze aan, opent kastjes en laatjes, controleert of het behang nog goed vast zit, zwiept van gordijn naar gordijn….en dit is nog maar een kleine greep van haar vele talenten. Omdat ik de afgelopen drie weken erg druk was met veel dingen, ga ik soms vroeg naar bed, beetje tv kijken, boek lezen, gewoon even tijd voor mezelf, maar ook daar komt weinig van terecht. Ze weet ook dan mijn humeur danig te beïnvloeden door aan de stekkers te knabbelen, op mijn tablet te gaan zitten, te rommelen in mijn bakje met chips……of op de kattenbak te gaan zitten terwijl mijn ogen niet meer open willen blijven van de slaap…..

Inmiddels is de jonge dame moe geworden van zichzelf, en heeft Gijs zich op het zeteltje naast mijn bed geplant. De rust is voor even weder gekeerd……laten we samen even genieten van dit moment, zonder Turks duveltje.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. gewoonzoalsikben

    In je eerste zin kan ik me helemaal vinden .Heerlijk je verhaal over die kleine donder ,ja je zal weten wie in huis gehaald hebt .Het is aan haar snuit te zien dat het een ondeugd is ,maar je geniet er van weet ik zeker .Mijn dametje ligt inmiddels op mij bed en als ik geluk heb mag ik ook een deel van mijn plek om te slapen haha .Wat zijn we toch dol op onze diertjes !!
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Het is echt een dondersteen Elisabeth, soms zou ik haar een paar uurtjes achter het behang willen plakken, maar dat doet ze zelf ook al….lol….
      Vanavond ben ik gebeld door Marije, zij werkt voor zwerfkatten, en dat gesprek heeft mij goed gedaan. Ze belt wel vaker en als ik haar nodig heb komt ze meteen. Marije zei ook dat de kat alleen mij vertrouwd en dat ik het beste weet op welk moment ik hem pakken kan.
      Niet opjagen want dan gaat het vangen nooit lukken.
      Ook vroeg Marije of hij eet, maar dat heb ik nog niet gezien. Wel dat hij bij het eten zat, maar ik heb niet gezien of hij ook wat binnen heeft gekregen.
      Ik blijf gaan en hem in de gaten houden……en als ik de mogelijkheid heb…….dan pak ik m…….
      Liefs voor jou van mij,
      Anne xx

      Like

      Beantwoorden
  2. Al heel veel jaren zeg ik “als je mensen leert kennen, ga je van dieren houden” daarover zijn we het wel eens 😉 Je Turkse duveltje bezorgt je wel veel werk, maar al laat een poes het niet zo merken, ze weet wel dat ze letterlijk en figuurlijk een potje bij je kan breken. Ik blijf hopen dat je de gewonde poes toch nog te pakken kan krijgen Anne. Maar dat lezen we vast wel, een prettig weekend gewenst.

    Like

    Beantwoorden
  3. Turks temperament als ik ’t zo lees. Je wekt wel de suggestie dat je hele huis uitgewoond gaat worden 🙂

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  4. Ze zou wel een abbessijn kunnen zijn, onze Gijs heeft ook van die streken. Maar het is dus een Turkse . Zou ze familie van Erdohan zijn, die is ook knap brutaal.
    Wat je aanhef betrefd , daar kan ik mij helemaal in vinden.👍🏻

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

