RSS Feed

Zin of onzin…

Geplaatst op

​​

Wat is de zin van bloggen. Voor mij is dat mijn hart luchten. Heel lang deelde ik alles alleen met mijzelf, in een schrift of iets dergelijks. In die tijd was ik nog goudeerlijk, dat is sinds ik tablet-blog niet meer zo. Wel geprobeerd hoor, maar ik bleef deleten. Omdat ik mijn blogs online zette ja. Dat had ik niet hoeven doen nee.

Toen ik lang geleden dagelijks in de knoop lag met mijzelf, begon ik op advies van mijn toenmalige psychologe alles van mij af te schrijven. Er zat mij veel dwars in die tijd dus er was genoeg te schrijven. Bij ieder bezoek aan de psychologe had ik het genoegen mijn eigen ellende te mogen voorlezen. 

Wat ben ik vaak geschrokken van mijn schrijfsels, ik schaamde mij om mijn eigen ellende te mogen voorlezen. Dat het zo met mij gesteld was had ik niet gedacht, ik vond dat ik wel heel openhartig was. Er was maar een persoon met wie ik mijn ellende deelde, maar toch.

Ik ben blijven schrijven, ook toen bezoeken aan de psychologe niet meer nodig waren. De schrijfsels liggen goed verstopt ergens in huis. Ik ben eraan gehecht, het is een stukje van mijn leven. In de tijd dat ik naar de psychologe ging had ik nog geen pc, ik wilde ook helemaal geen pc, ook al vond de psychologe zo’n ding een verrijking voor mijn eenzaamheid. Ik kon de hele wereld ontdekken en binnenhalen…..

Dank zij mijn broer kwam de pc er. De verrijking en de ontdekkingen ook. Maar er zijn ook dagen bij dat ik de pc het raam uit zou willen gooien. De wereld binnen handbereik komt mij bij lange na niet altijd gelegen. Ik mis vaak de eenzaamheid waar ik toen zoveel moeite mee had. Ik mis de kracht van mijn pen waarmee ik de waarheid beschreef en daarna de opluchting voelde…….maar het meest mis ik de eerlijkheid van mijzelf….

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. gewoonzoalsikben

    Lang is mijn blog ook mijn uitlaatklep geweest en ik ging ver in wat ik deelde en dat weet je nog wel een beetje .Toen Space stopte ben ik doorgegaan op Blogger maar voelde mij er nooit echt thuis .Soms mis ik het bloggen ook best wel maar weer beginnen zie ik nog even niet zitten .Gisteren schoot ik weer even uit mijn slof op F B maar heb het schrijven ook weer verwijderd .
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Als je zo vol zit met verdriet, boosheid, frustratie en je kunt het met niemand delen……
      Nu schrijf ik minder maar trek me terug in mijn slaapkamer, oordoppen in en voor de rest Oostindisch doof…….
      Liefs voor jou, Anne

      Like

      Beantwoorden
  2. Van me af schrijven heb ik altijd gedaan, maar niet op Space of Word Press, bij mij is dat delen van zaken die ik mooi, leuk of interessant vind of gewoon wil delen. Overigens heb ik al die agenda’s die ik heb volgeschreven vernietigd, ieder jaar een nieuw overzicht en vergeten doe ik toch haast niets. Het echte dagboek zijn voor mij m’n dromen, lieve groet, Ann.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. Ik hou het maar gewoon bij fotografie. Kan me eigenlijk niet indenken dat iemand in mijn ellende is geïnteresseerd maar hopelijk wel in m’n foto’s 🙂

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

