RSS Feed

Driebanden…..of toch vier……

Geplaatst op

  • Ooit, in een heel ver verleden was hij wereldkampioen driebanden. Tegenwoordig is de overbuurman van mijn dochter kampioen vierbanden. Niet meer van het biljarten, maar van het autootje wisselen. Met zijn overjarige jeep doet hij niets anders dan stuivertje wisselen met de buren. Meneer de overjarige biljartbal heeft een jeep die hij liefs 24/7 pal voor zijn raam geparkeerd ziet. En weet je wat nou het mooie van alles is, meneer heeft een eigen parkeerplaats pal naast zijn deur, net als de andere bewoners aan zijn kant van de straat. Maar om de ” asociale kant” van de straat geen parkeerplaats te gunnen houden de tweekappers ook de parkeerplaatsen op de straat in gebruik.   Hoe zielig kun je zijn vraag ik mij af. Mijn dochter maakt zich hierover regelmatig kwaad, en zij niet alleen. Ook de ” asociale ” kant van de straat kan zijn bloed wel drinken als ik zo eens een praatje met ze maak. Er worden onderling grappen gemaakt over zijn gezichtsvermogen. Deze vergeten wereldkampioen heeft lang geleden een ongeluk gehad waaraan meneer aan één oog nog maar 10 % zicht overhield. Zegt een buurman tegen mij, juist omdat hij maar met één oog ziet, wil hij zijn auto niet uit zijn zicht verliezen…..een ander zegt dat hij met één oog niet kan achteruit kan inparkeren in zijn eigen garage…….
  •                          Tja, zulke grappen kun je verwachten als je je gedraagt als de kampioen van lang geleden.  Toen mijn dochter vanavond gebeld werd voor een calamiteit, iets van misschien een twintig minuten, was haar parkeerplek bij haar terugkeer ingenomen door de verzuurde oudkampioen. Om deze plaats te kunnen innemen moest de auto, sorry, jeep, een meter worden verplaatst. Ook als meneer en mevrouw op vakantie gaan huren ze iemand die tijdens hun vakantie hun parkeerplaats wil bezetten.  Toen wij, met de buurvrouw van twee deuren verder, onlangs zijn gestuntel van achter onze gordijnen weer eens mochten aanzien, zei de buurvrouw, ik en mijn man zien dat dit al járen zo gaat, we lachen er tegenwoordig maar om, en ontlopen hem en haar zo veel mogelijk. Een goede raad, die ik ook vaak aan mijn dochter geef. Deze vergeten kampioen en zijn vrouw hebben niet eens in de gaten dat ze bij de ” asociale kant ” aardig over de tong gaan, en lachend van achter de gordijnen worden  gadegeslaan.
Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Oud aanhangertje regelen en dan op ” zijn ” plaats zetten…. 🙂 🙂 🙂

    Like

    Beantwoorden
  2. Tijd dat de rijdende rechter zijn auto eens even op buurmans plaats parkeert. Het leuke is dan dat heel Nederland mee kan genieten van andermans ellende 🙂

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

