RSS Feed

Guusje….

Geplaatst op

​. Toen Williams afgelopen januari overleed viel mijn dochter in een diep gat. Vier jaar en 17 dagen heeft ze lief en leed met hem gedeeld, hij was haar alles. Hij kwam via via in haar leven als vijfjarige rottweiler reu. Toen Williams in haar leven kwam was kort daarvoor Karzan overleden, ook een rottweiler, die door het dementeren van zijn baas in het asiel terecht gekomen was. Grote honden zijn favoriet bij mijn kinderen, kleinere honden zijn ook leuk, maar die zijn meer voor oudere mensen……. 😉   Na het overlijden van Williams waren de raadgevingen niet van de lucht. ” Neem toch een pup, daar heb je veel langer plezier van, en die kun je helemaal naar jouw hand zetten “.  Ondanks dat mijn dochters voorkeur uitging naar weer een hond die ergens afwachtend op een thuis zat te wachten, het liefst wel een rottweiler, is het dit keer toch een pup geworden. Dank zij Rottweiler fokster Peggy Martens van Rottweiler kennel van Brixenburg in Heijningen. Van deze fokster kwam ook haar dierbare hond Williams.

Inmiddels is het jonge ding twee weken kind in huis. Vervroegd vakantie opgenomen, want je kiest niet voor een pup om haar bij thuiskomst meteen in een bench te zetten en zelf gewoon aan het werk te gaan. Zo’n pup moet wennen aan haar nieuwe baasje en aan haar nieuwe thuis. Dat lukt heel goed, al zeg ik het zelf. Nog een week te gaan voordat dochter weer aan het werk moet. Maar vakantie kan ik deze weken niet noemen, het is eerder hard werken. Zindelijk maken is een dagtaak, en daarnaast ook het opvoeden want een pup moet alles nog leren, en afleren. En ik mag aan dit alles deelnemen, mazzelaar die ik ben. Alleen ben ik een iets andere opvoeder dan dochterlief.  De afgelopen twee weken zijn er elke dag nog mensen ” op kraamvisite ” geweest, iets wat ik liever nu nog niet had gezien. Omdat je met zindelijk maken en opvoeden je handen al volgenoeg hebt. Ik had liever gezien dat mensen enkele weken later gekomen waren. Ik zal de laatste week extra op letten omdat ik niet wil dat mijn dochter er aan het einde van de dag totaal afgebrand bijzit zoals nu elke dag het geval was. Dat wil ik niet .

Komende week geen kraamvisite,  wie wil komen moet dat maar doen als mijn dochter eraan toe is, en dan nog niet in de avonduren voorlopig. Mijn dochter werkt, en de avonden zijn voor haar en Guusje.  Wat mij betreft wordt Guusje ook geen allemans vriend, wij willen dat het een goed opgevoede beschermhond wordt voor thuis, voor Lique . Guusje zal, net als haar van Brixenburg neef Williams, er op de eerste plaats voor Lique zijn. Als moeder zal ik Lique helpen met de opvoeding van Guusje, want wij beiden willen dat Guusje een heel goed en lang leven gaat krijgen.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. gewoonzoalsikben

    Wat heb je gelijk Anne ,je dochter krijgt op deze manier helemaal geen rust .En als ik het mag zeggen ze ziet er slecht uit ,zo.n smal gezichtje !! Goed dat jij er bent en sla desnoods met je vuist op tafel want ze moet veel beter op zichzelf passen .Ze heeft aardig wat verdriet gehad de laatste jaren en ik hoop dat er weer fijne tijden aanbreken voor haar samen met Guusje ,wat is het een schatje .Ook ik ben altijd dol geweest op grote honden ,onze laatste hond was een kruising tussen Herder en Rottweiler en een heel grote hond ook ,hij leek het meest op een Rottweiler .Hij was mijn alles en heel beschermend naar mij toe dus ik durfde met gemak midden in de nacht op straat met Wodan. Laat ze idd geen allemans vriend van hem maken maar gewoon een goed opgevoede hond die haar beschermd als het nodig is .Ik wens haar nogmaals heel veel geluk met Guusje ze verdient het !!
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Ik ga beter voor mezelf zorgen hoor! Ik waardeer je antwoorden altijd zeer en lees altijd je lieve reacties bij mijn moeder! Dankjewel, je bent een schat❤️❤️

      Liked by 2 people

      Beantwoorden
      • gewoonzoalsikben

        Echt doen hoor Lique want je bent het zo waard als mens .Ik ken je niet persoonlijk maar volgens mij ben je echt een Dochter van je Moeder ,begaan met mensen maar zeker met dieren !En wat zou het fijn zijn voor je Moeder ,het zou haar zoveel rust geven als het goed gaat met jou .
        liefs Elisabeth

        Liked by 1 persoon

  2. Heel mooie foto’s van Lique en haar prachtige pup, het gaat vast goed komen, ik zie een dochter die nu al heel veel van Guusje houdt, en fijn dat jij haar helpt, groeten, Ann.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  3. ach heerlijk ….. wat een droppie 🙂

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  4. Zou willen dat iedereen zo denkt als het o hun pup of kitten gaat. Wat een lekkerding is het wens je enorm veel plezier met hem/haar.

    Like

    Beantwoorden
  5. Rottweilers staan voor vele mensen gekend als de gevreesde hond! Een vooroordeel of
    het is wat je van de hond maakt, hoe je hem opvoed… Zelf denk ik dat Rottweilers ook wel goede en lieve honden zijn! Ze mogen hun baasje beschermen, daar valt niks op tegen, maar ze mogen ook niet zomaar mensen en of kinderen aanvallen! Ik vind het tof en lief dat je jouw dochter zo goed bijstaat in het opvoeden van Guusje 🙂 En je hebt ook wel gelijk op vele punten… Ik hoop dat de rust ten huize… snel mag komen en dat je dochter nog lang en gelukkig mag samen zijn met Guusje.

    Like

    Beantwoorden
    • gewoonzoalsikben

      Jammer dat veel mensen ”vrezen” voor de Rottweiler want het is prachtige en lieve hond met een heel goed karakter en een kanjer met kinderen en heel beschermend naar hun baasjes wat niet wil zeggen dat ze zomaar aanvallen naar iedereen .Het zijn vaak de baasjes die de hond verpesten en soms niet eens opzettelijk maar ook omdat ze de hond niet de baas zijn.

      Liked by 1 persoon

      Beantwoorden

Geef een reactie

