RSS Feed

Eeuwige jeugd…

Geplaatst op

Afgelopen week was ik samen met mijn dochter weer bij de tandarts. Nog nooit in alle jaren dat wij bij hem komen heb ik die man humeurig gezien. Ook dit keer was hij weer goed gemutst en belangstellend. Altijd tijd voor een babbeltje, iets wat ik bij onze huisarts nog nooit heb meegemaakt. Nee, niets ten nadele van onze huisartsen, dat is ook een aardig echtpaar, maar de tandarts heeft bij ons toch een streepje voor. In mijn ogen blijft de man ook eeuwig jong, en dat kan ik van onze huisartsen nou niet echt zeggen. Loop je in het centrum de tandarts tegen het lijf, hij zal je spontaan groeten en naar je zwaaien. Dat heb ik met de huisarts nog nooit meegemaakt, terwijl ik hem of haar toch ook regelmatig tegen het lijf loop bij Appie.

Met denken maak ik dit blogje niet af, maar het wil mij niet te binnen schieten hoe het onderwerp leeftijd nu ter sprake kwam. Dat doet er in feite ook niet toe, maar de tandarts vertelde dat hij volgend jaar vijfendertig jaar tandarts is en al evenlang zijn praktijk in hetzelfde pand heeft. Wij waren een van zijn eerste patiënten dus hij kon onmogelijk van dezelfde leeftijd zijn als mijn dochter, die volgend jaar vijftig wordt. Laten wij dat nu lang gedacht hebben. Daar stonden we dus met onze mond vol tanden. De tandarts kon er hartelijk om lachen. Onderweg naar huis bleven wij ons verbazen. Bij de huisarts komen wij ook een jaar of vijfendertig, het was een jong stel met kleine kinderen toen we voor het eerst daar kwamen, maar deze mensen zijn met ons meegegroeid zal ik maar zeggen. Hij is grijs en ronder geworden, zij werkt tegenwoordig parttime vanwege haar leeftijd. Verbazing alom bij mijn dochter en mij. Het geheim van er jong uit blijven zien is dus niet alleen voor ( rijke ) vrouwen weggelegd.

Ik begin er nu toch echt in te geloven dat een jeugdig uiterlijk, behalve door je geërfde genen, ook te maken heeft met je levenswijze, hoe je in het leven staat en je positieve instelling.  Toch bij het volgende bezoek eens zo onbeleefd zijn om naar de leeftijd van onze eeuwig jong ogende tandarts te vragen…..

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. gewoonzoalsikben

    Leuk zo’n verhaal .Fijn als artsen en tandartsen ook nog een beetje ”gezellig” zijn .Mijn Tandarts is van mijn leeftijd en een beetje apart figuur maar zo’n leuke gekke vent ! Mijn vorige huisarts was erg uiterlijk gericht en zag er altijd goed en verzorgd uit .De goede man heeft mij nog nooit u of mevr genoemd maar altijd jij en jou en meid en regelmatig maf mens .Altijd even vriendelijk als ik hem tegen kwam in de supermarkt .En dan leeftijd ,nou we hebben sinds 11 jaar een nieuwe en jonge huisarts waar ik heel blij mee ben .Ooit ging het over ouder worden en ja hij werd ook een dagje ouder volgens hemzelf en ik heb eens flink moeten lachen ,maar hij wilde zijn leeftijd niet verklappen .Ook hij heeft altijd even wat extra aandacht en roept soms zelf al gedag voor ik hem zie op straat .En goh hij is inmiddels AL 43 jaar haha
    Elisabeth

    Like

    Beantwoorden
  2. Een mooi verhaal Anne, altijd leuk als artsen zo aardig zijn. Hier is het een komen en gaan van artsen in opleiding, de eerste twee huisartsen heb ik overleefd en dat waren nog ouderwetse huisartsen die zelf kwamen als er wat was, en ook dat was altijd gezellig omdat ze de tijd namen even een praatje te maken. De tegenwoordige huisarts was eerst erg wennen, computer aan en 5 minuten de tijd, doorsturen is de mode. Nu is het al wel 5 jaar geleden dat er hier een huisarts is geweest, zelf probeer ik zo lang mogelijk mezelf te redden zonder, genoeg gezien en meegemaakt. En wat hun leeftijd is of was, dat heb ik nooit geweten. Groetjes, Ann.

    Like

    Beantwoorden
  3. Niet teveel zuipen en vooral niet roken is ook een probaat middel om kraaienpoten en andere lellen en vellen wat uit te stellen 🙂

    Like

    Beantwoorden
  4. Zou het kunnen dat een reactie van mij in je SPAM terecht is gekomen? Want ik zie mijn reactie van gisteren hier niet staan.
    Lieve groetjes, Heidi

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

