RSS Feed

Mijn naam is…

Geplaatst op

Ik kan hier pisnijdig om worden, weet je dat. Ook op de toezichthouders van het bos. Je wéét verdorie dat er dieren worden geboren in dit seizoen, en zie je nu toezichthouders…..nee dus. Het moet verboden worden om je hond los te laten als je géén controle over het dier hebt.

Vanmorgen is in het bijzijn van mijn dochter een reetje van amper een week oud doodgebeten. Normaal gesproken luistert deze hond goed, maar de eigenaresse dacht dat haar hond achter een konijn aan ging, maar het bleek een reetje te zijn. De vrouw schreeuwde mijn dochter toe het diertje uit de bek van haar hond te halen, want zelf durfde zij dat niet. Mijn dochter was zwaar overstuur, mede door het gebler van de vrouw. Met het reetje in haar armen is mijn dochter naar de dierenarts gelopen, die de dood van het beestje constateerde, en mijn dochter de opdracht gaf het dode reetje terug te leggen op de plek van het gebeurde.

Zo kon de moeder het jong terug vinden en zien dat haar jong was overleden.

Ik ken de vrouw wiens hond dit heeft aangericht en neem haar dit zéér kwalijk. Vooral omdat zij van zichzelf denkt dat zij iedereen die zij tegenkomt met zijn/haar hond, opvoedkundig moet toespreken.

Houd je mond als je je eigen hond niet eens tot de orde kan roepen.

Ook de boswachters neem ik het kwalijk dat zij zó weinig controleren in het bos. Wandelen met je hond in een hondenlosloopgebied wil niet zeggen dat je je hond maar zijn gang kunt laten gaan. Als jij je hond niet onder controle kunt houden, blijf dan vooral nú weg uit het bos.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Wat ontzettend zielig Anne, arme moeder. Honden die loslopen zijn altijd een gevaar in bossen, tenzij heel goed opgevoed en dat was deze dus bepaald niet, al weet de eigenares van de hond het zo goed te vertellen over honden van anderen. Ik zou er zelf ook heel erg kwaad om zijn geweest en het hebben doorgegeven aan de toezichthouders of aan de politie, deze hond gaat het vast vaker doen. Heel naar voor je dochter en geen wonder dat ze zo overstuur was. Erg lief van haar dat ze zich om het reekalfje heeft bekommerd., wens haar maar sterkte van mij.

    Like

    Beantwoorden
  2. Praat me niet van loslopende honden. Verreweg de meeste baasjes hebben geen controle over hun loslopende honden. Jammer dat het dan zover moet komen

    Like

    Beantwoorden
  3. Ik vind dit een ontzettend triestige gebeurtenis en zou er ook kwaad om worden! Ik kan je dan ook helemaal volgen wat je hier schrijft! Ik hoop dat je dochter al een beetje van bekomen is.

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

