RSS Feed

Sprangs geleuter….

Geplaatst op

Er is in de afgelopen vijf jaar al zoveel gespeculeerd over het hoe en wat met betrekking tot het huwelijk van mijn dochter dat ik er nog eens een blogje aan waag. Niet omdat ik daar nu zoveel behagen in schep, maar voornamelijk om een aantal Sprangse roddeltantes eens even te kakken te zetten. Het begon in 2012 toen mijn schoonzoon vrij plotseling in een midlifecrises terecht kwam. Meneer zag alles niet meer zitten, het leven niet, de toekomst niet, en ook zijn dure hobby’s niet meer. Dat was even schrikken voor mijn dochter, zomaar uit het niets komt daar plotseling een midlifecrisis opduiken. Ja, manlief was wat stiller de laatste weken. Afwezig ook, maar dat schijnt bij een midlifecrisis te horen. Ook dat je ineens uren in de douche doorbrengt terwijl voor die tijd het water altijd te koud en te nat was.

Om een lang verhaal wat korter te maken, meneer was verliefd geworden op de schoonmaakster van het bedrijf waar hij werkte. Niks midlifecrisis dus, maar gewoon ordinair vreemdgegaan met de poetsvrouw. Meneer vertrok voor een paar weken naar de camping om tot rust te kunnen komen en na te kunnen denken over zijn toekomst. Een paar weken werden een paar maanden, ik vroeg mijn dochter hoelang ze nog door wilde gaan met het betalen van de camping, want meneer zat op zwart zaad en kon de relaxplek niet alleen betalen. Terug komen naar huis was meneer ook niet van plan want voor hem hoefde het allemaal niet meer. En blijkbaar hoeft het nog steeds allemaal niet wat meneer betreft. Vijf jaar geleden de kuierlatten genomen, intussen een huisje gehuurd waar de poetsvrouw ook weer aan het poetsen geslagen is ( ohh )…….

Het was een poosje vrij rustig in het Sprangse dorp na drie jaren van roddel en achterklap. Want in zo’n kerks dorp ga je over de tong hoor als je buiten de pot pist. Maar de storm is weer losgebroken. Mijn dochter zou nu gaan, of al samenwonen met de man van de poetsvrouw !!! Nou moet het toch echt ophouden, dit zijn zo’n gemene leugens, waar heeft mijn dochter dat aan te danken? De man van mijn dochter doet geen enkele moeite om het huwelijk te ontbinden ( hij durft niks, kan niks, en laat alles liever mijn dochter opknappen en betalen ) Nee dus, want ik ben er ook nog en laat mijn dochter niet voor zijn karretje spannen. Hij gaat vreemd, laat mijn dochter al vijf jaar zo zitten dus mag hij zelf de zaken afwerken, ook financieel. Advocatenkantoors genoeg te vinden, en als je bang bent, neem dan je welbespraakte moeder mee, die weet alles zo goed. Ook het poetsliefje van mijn schoonzoon is nog getrouwd, en zij slaapt samen met haar zoon op een kamer in het echtelijk huis. Hij wil niet meer met haar in één kamer slapen, en geef hem eens ongelijk. Zij leven nog samen omdat geld de oorzaak is in dat huwelijk, huis en bezittingen.

Maar Mariska, jij kwam vandaag met het nieuws dat je oma gehoord had dat zij van de ……. met dat blonde haar en al die oorbellen in,  zou samenwonen met de man van die overspeelster. Had je je oma niet direct uit de droom kunnen helpen i.p.v aan mijn dochter te vragen of het gehoorde waar was?  Dat had jij niet eens hoeven te vragen want je werkt samen met mijn dochter, en jij weet heel goed hoe mijn dochter in elkaar steekt.  Mijn dochter woont met niemand samen, en al was Piet van Zelst de laatste vent op aarde dan nog maakte hij geen schijn van kans. Dat jij met deze ongelooflijke onzin mijn dochter confronteert kan ik niet begrijpen Mariska. Ik zou het zeer waarderen als je je oma eens duidelijk zou maken dat ze haar oren nergens aan moet laten hangen, en al zeker niet aan vele vele mensen die in Sprang wonen, het roddeldorp van Noord Brabant.

Amen.!

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Ja ze moeten altijd wat te roddelen hebben hier in het dorp, hebben ze niets dan verzinnen ze het wel. In capelle heeft iemand griep in de vrijhoeve is hij ernstig ziek en in sprang al dood zo word alles uit zijn verband gerukt hier, ik heb ook zo een vent gehad die ineens verliefd was op een ander van half zijn leeftijd, ik door gezet en gescheiden van die hufter ,en geroddeld werd er ook genoeg ,maar ik heb een brede rug en laat het er lekker afglijden , ze moeten eerst maar eens naar hun eigen kijken en ik hoop dat jou dochter dat ook snel leert . Ze is een lieve vrouw en wat ze ook doet of met wie gaat NIEMAND wat aan . Roddelaars blijf je altijd houden maar probeer er boven te gaan staan en erom te lachen je weet zelf beter . Kop op jullie kunnen het !!! Succes xx

    Liked by 2 people

    Beantwoorden
  2. Beste Anne, mooi verwoord, en je hebt helemaal gelijk. Maar mensen die altijd roddelen, hebben meestal zelf wat te verbergen, het is o zo makkelijk om eigen onvrede op anderen af te schuiven. Het is echt niet alleen in jullie dorp dat er zo wordt geroddeld hoor, hier kunnen ze er ook wat van. Beste vrienden/vriendinnen kunnen nog steeds de ergste vijanden worden. Heel mooi dat je het zo voor je dochter opneemt, hopelijk wordt het door de roddelaars gelezen. Warme groet, Ann.

    Like

    Beantwoorden
  3. Roddels zijn de ziekte van de maatschappij en je citaat zegt alles! Fijn dat je dochter op jou kan rekenen! Ik sta ook helemaal achter de reactie van Ann McDunn.
    Fijne avondgroetjes, Heidi

    Like

    Beantwoorden
  4. Zo…dat ben je kwijt……ik sluit me bij Ann aan….

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

