RSS Feed

Kakzak…

Geplaatst op

 

geurzakjes-kopen-770x430

Oke oke….ik beken schuld. Jarenlang heb ik mij slecht gedragen. Daar heb ik nu spijt van, een beetje spijt, niet zo erg veel. Regelmatig kwam ook ik thuis met poep aan mijn schoen, jeetje wat vond ik dat smerig, nu begrijp ik het probleem wel, toen zag ik dat niet zo want niemand raapte poep. Ik liet mijn honden altijd uit op plekken waar mensen normaal niet wandelen. Er liep die tijd geen mens met een kakzak. Toen, en dan praat ik over een jaar of tien geleden. Sinds ik zes hoog woon is het hebben van een hond niet practisch, de lift buiten werking of een ander probleem waardoor je de trap moet nemen, dat zag ik mijzelf niet meer doen met een hond onder mijn armen. Toch loop ik nu ook dagelijks met een kakzak. Ik help mijn dochter met het verzorgen van haar vier maanden oude pup en daar hoort als je het goed doet ook het poep opruimen bij.

Toch zie ik nog altijd mensen die de stront van hun hond gewoon laten liggen, ze zien het zogenaamd niet, zijn aan het appen, of hebben gewoon schijt aan wat hun hond ergens neerlegt. Aan de lijn van de hond hangt wel de verplichte kakzak, maar dan zonder inhoud. De boete bedraagt negentig euro heb ik mij laten vertellen. Dat is niet weinig, en al wandelend zie ik nogal wat misgelopen hoopjes liggen….zonde van het geld zal ik maar zeggen. In het verleden heb ik mij hieraan ook schuldig gemaakt, tot mijn ergernis heb ik zelfs een paar van mijn lievelings schoenen, suede, regelrecht in de afvalbak kunnen gooien. Niet meer schoon te krijgen.

Automatisch let ik er nu op wie er wel of geen kakzakje aan de hondenlijn heeft hangen, niet dat ik mij ermee ga bemoeien, maar het voelt toch fijner als je opruimt wat je hond neer legt. En de kakzakjes zijn verkrijgbaar in soorten en maten, met en zonder lekker luchtje. Kijk, ik ga niet met een doorschijnend afval of diepvrieszakje op stap zoals zovelen. Voor die mensen die dat wel doen maakt het niets uit, de zak blijft toch leeg bungelen. Maar je kunt ook kiezen voor een luxe zakje van stevig materiaal en een heerlijk geurtje eraan zodat geen mens ruikt wat je mee naar huis neemt. De geur van zo’n zakje kun je nog wel in je kledingkast stoppen, tussen je ondergoed of je lakens, zo lekker ruiken ze. Ik heb zelf geen hond meer maar wel twee katten. Schep de behoefte van je kat in de kakzak……..en je bent en blijft vrij van nare geurtjes in en om je huis.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Rita Verbaan.

    Ben het helemaal met je eens,15 jaar terug had ik een bouvier en stond in de zomer op een camping.Hond mee en daar moest je het uiteraard ruimen. Deed dit thuis ook en men keek raar dan. Vind je tip van kattebak leuk, ik zelf schep het meteen de wc in en trek door. Wat bleek er in poepschep ook en dus alles spik en span.

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. gewoonzoalsikben

    Ook hier zie ik regelmatig grote hondenhopen liggen echt aso gewoonweg .Geen zakje bij je hebben is geen excuus want er staan hier overal automaten waar je gratis de zakjes uit kunt halen ,zwarte ondoorzichtige ! Maar ik zie het mezelf nog niet doen ,ook een van de redenen om geen hond te nemen want ik ben zo’n viesneus . De hoopjes van Mikki halen we direct uit de bak en daar kan ik soms misselijk van worden erg hoor haha

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
    • Ohh Elisabeth, hier moet ik echt om lachen, ik zie het zo voor me….als je geen viesneus was geweest had je dan een hond in huis gehad ?
      Ik vind niet zoveel vies van huisdieren, wel kan ik soms boos worden op Gijs omdat hij gaat braken als de smaak van zijn eten hem niet bevalt. Dan kan ik hem wel wurgen hahaa….

      Like

      Beantwoorden
      • gewoonzoalsikben

        Jaren geleden is dat echt een reden geweest Anne . Mijn man vind het prima als ik een hond[je] wil maar zegt bij voorbaat al dat hij er echt niet mee gaat lopen en ik er echt helemaal zelf voor zal moeten zorgen .Maar weet je ik ben 66 en hij bijna 70 dus nee ik begin er maar niet meer aan .En als Mikki spuugt gooi ik er een flinke berg schelpenzand over en veeg het daarna op .lang leve de laminaat vloeren !! Gebeurd het boven op zolder mag mijn man het opruimen want dat is zijn domein en daar is ze heel vaak grijnzzzzzz !! Ja ik weet het ik ben echt een vreselijk geval als het om dit soort dingen gaat maar kan er gewoon niets aan doen . En ohh die Gijs toch ,wat een donder !

        Like

  3. Tegenwoordig valt het hier wel mee, maar er is een tijd geweest dat je goed moest uitkijken waar je liep. Vies ben ik er niet van, ik vind het alleen akelig als de buurkatten mijn tuin als kattenbak gebruiken en ik grijp er in. Hondje Mandy doet het altijd achter huis en ik raap het dan meteen op voor de vliegen die er meteen met hordes op komen zitten. Een enkele keer doet ze het wel eens bij een wandelingetje, maar ook dan raap ik het op en neem het mee naar huis, mijn zakken puilen uit van de stukken keukenrol, lekker makkelijk. Laatst was ik toch verbaasd over mezelf, raapte een flinke drol op en dacht meteen, dit is te groot en niet van Mandy, toch maar meegenomen 😉 Het gekste wat ik heb gezien op dit gebied was een man die met zijn hond aan de riem en met poepzakje het keurig opraapte, maar toen het poepzakje in de struiken mikte, er maar niets van gezegd, het helpt toch niet. Zakjes met een lekker geurtje koop ik maar niet, ik hou het bij de keukenrollen. Nog een mooie zondag gewenst Anne.

    Like

    Beantwoorden
  4. Je bent goed bezig Anne, het is eigenlijk ook maar een kleine moeite toch?

    Like

    Beantwoorden
  5. Het is ongehoord hoe bepaalde mensen zijn en geen respect hebben voor de omgeving van andere mensen of hun buurt! Vele hondenhouders gaan met hun hond wandelen om de hond buitenhuis hun drol te laten doen, zodat ze hun eigen domein proper kunnen houden maar elders te overbelasten met vuil en stank! En de hele erge gevallen laten de hondendrollen gewoon liggen in hun achtertuin of op hun terras, met stankoverlast en ergernis van de buren tot gevolg! Ik begrijp de mensen niet die een huisdier(en) heeft/hebben en er niet goed voor zorgen of hun gang maar laten gaan…!? Ach ja, er zullen altijd zo’n mensen bestaan.
    Groetjes, Heidi

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

