RSS Feed

Erg hoor…oma’s…

Geplaatst op

Gelukkig ben ik niet de enige oma die er wakker van ligt als een van de kleinkinderen de wijde wereld intrekt. En dan heb ik het alleen nog maar over met vakantie gaan. Ja, het is weer zo ver, oudste kleinzoon is weer op weg naar Turkije. Over een paar uurtjes vertrekt zijn vlucht pas, maar voor hem begint de vakantie zodra hij de deur van thuis achter zich dicht trekt. Drieënvijftig dagen tel ik af tot hij weer terugkeert.

Nou geef ik toe dat ik een bezorgde oma ben, té bezorgd vaak, dat probeer ik te veranderen maar ik krijg het niet onder de knie. Dat kan nog wat worden als kleinzoon binnen afzienbare tijd gaat studeren in het buitenland. Want ook dat zit in de planning. En telkens weer tel ik de dagen tot zijn thuiskomst. Onlangs vroeg ik aan mijn dochter of zij zich nog kon herinneren of ik om haar ook zo bezorgd was als ze ergens heenging. Toen vertelde ze mij dat ze eens op schoolkamp ging, en dat ze het zo vreselijk koud had gehad die vier dagen, omdat ik absoluut niet wilde dat zij op een luchtbed op de grond zou slapen. Ik had er op school op gestaan dat zij op een stretcher zou slapen omdat ik slapen op een stenen vloer veel te koud had gevonden. ‘ Ik was de enige bij wie de wind onder mijn slaapplek doortrok vertelde mijn dochter, ik heb vier nachten liggen rillen van de kou’. Blijkbaar ben ik altijd een té bezorgde moeder geweest ook, want het bleef niet bij dit ene voorval, de aap kwam nogal kwiek uit de mouw.

Begin volgende maand wordt hij twintig, mijn kleinzoon. Dat viert hij dus ver van huis. Maar ik wens hem heel veel plezier op die dag, en ook op de rest van de drieënvijftig dagen dat hij geniet van zon, zee, vrienden en familie. Ik wens je een goede vlucht (19:40) toe kleinzoon, mijn mobiel staat al klaar om je van minuut tot minuut te kunnen volgen tot je op je plaats van bestemming bent.

( 19:53 ) Vertrokken.

(00:10 ) Turkse tijd geland.

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

»

  1. Met je mobiele volg-app ben je in ieder geval wel een oma die met haar tijd meegaat 🙂

    Liked by 1 persoon

    Beantwoorden
  2. Jammer dat jullie op zijn verjaardag niet samen kunnen zijn, maar wens je kleinzoon alvast een gelukkig verjaardag en een prettige vakantie toe! En voor jou, dat je snel je kleinzoon terug mag zien 🙂
    Fijne groetjes, Heidi

    Like

    Beantwoorden

Geef een reactie

