RSS feed

Gesprek met God

Geplaatst op

Een man had op een dag een gesprek met de Heer en zei: ‘Heer, ik zou willen
weten wat hemel en hel inhouden.’ De Heer leidde de man naar 2 deuren, Hij
opende één van de deuren en liet de man binnenkijken. In het midden van de kamer
was een hele grote ronde tafel In het midden van die tafel stond een grote pan
met stamppot, welke heerlijk geurde en maakte dat de man watertandde De mensen
die rondom de tafel zaten waren echter mager en ziekelijk. Ze leken erg
hongerig. Ze hielden lepels in hun handen met erg lange handgrepen, welke aan
hun armen vastgemaakt waren. Het was voor een ieder mogelijk om in de pan met
heerlijk eten te reiken en daaruit te eten, maar omdat de lepels langer waren
dan hun armen, konden ze de lepels niet naar hun monden brengen. De man rilde
bij het aangezicht van deze ellende en dit lijden. God zei:’Nu heb je de hel
gezien,’ ze gingen naar de volgende kamer en God opende de deur. Deze was exact
dezelfde als de eerste……. Er stond een grote ronde tafel in het midden van
de kamer, met daarop een grote pan met stamppot,waarvan de man moest
watertanden.
De mensen hier waren uitgerust met dezelfde lange lepels,
vastgemaakt aan hun armen. Maar deze mensen waren wel doorvoed en gezond.
Lachend en pratend met elkaar. De man zei:’Ik snap het niet, ik snap er niks
van!’ ‘
Het is vrij simpel’ sprak God, ‘je hoeft maar één ding te weten. Zie
je, zij hebben geleerd om elkaar te voeden, terwijl de inhalige mensen alleen
maar aan zichzelf denken.’ Toen Jezus aan het kruis stierf, dacht Hij aan jou!

( in mijn mailbox…..het delen waard ! )

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Eén reactie Volgende »

  1. Een verhaal met een moraal 🙂

    Like

    Beantwoorden
  2. Dat verhaal ken ik ergens van… maar waar???

    Like

    Beantwoorden

Plaats een reactie