RSS feed

Rouw op mijn dak.

Geplaatst op

Verslaafd aan boeken, zeg maar gerust ja. Mijn bedoeling is dat er straks in mijn nieuwe huis een hele wand bedekt zal worden met boeken. Nu staan ze nog verspreid over de woonkamer en de logeerkamer , maar ik heb de boeken graag in het zicht staan. Ik vind het prettig om ernaar te kunnen kijken, om ze vast te houden en nóg eens te herlezen. Dat doe ik niet bij alle boeken, maar er zijn boeken bij die mij troost geven als ze alleen maar in het zicht staan, of op het tafeltje vóór mij liggen. De meeste boeken zijn geschenken van jou, van je broer en je zus, en samen hebben jij en ik veel boeken op de kop getikt op boekenmarkten en in tweedehands boekwinkels. 
Mijn laatste aanwinst is het boek ‘ Rouw op je dak ‘ geschreven door Jos Brink. Bij gebrek aan familie en vrienden vind ik troost in het geschreven woord. Je broer en zus zijn er altijd voor mij, zij hebben hun werk en hun baan, maar moeten ook  hun eigen leven leiden. 
Boeken hebben mij heel vaak in moeilijke tijden getroost, ik denk er vaak aan wat er met mijn schatten zal gebeuren als ik er niet meer zal zijn. 
‘ Ma, asjeblieft, niet zo denken ‘, jij zei dat regelmatig, en je zus zegt het nu ook vaak, maar het is wel de realiteit. Omdat ik niet wil dat mijn schatten op de oud papier berg belanden heb ik her en der in boeken briefjes verstopt, ook euro briefjes ja. Als de verhuizing zover is, dan pak ik zelf mijn papieren schatten in en krijgen ze een plek in ‘ het zicht ‘…….ze zijn mijn troost in donkere dagen, en dat zal ik nodig hebben, Jos Brink schrijft in eerlijke en duidelijke taal waar je doorheen gaat na het overlijden van een dierbare, in mijn geval mijn innig geliefd jongste kind…… 

Over ZijalleenisZij

Ik zou veel kunnen vertellen, maar wat hebben anderen daaraan? Ieder leven heeft zijn ups en downs, dat is soms goed om te delen maar mijn ervaring is dat je toch altijd alleen staat.

Plaats een reactie